EYLÜL
|
09-13 Eylül
|
3 |
|
1. ÖĞRENME BİRİMİ: BLOK TABANLI PROGRAMLAMA
1.1. BLOK TABANLI PROGRAMLAMA ORTAMI
1.1.1. Kurulum
Demokrasinin önemi |
Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri, örnek olay, soru-cevap, uygulama, bireysel öğretim, beyin fırtınası
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar, yazıcı/tarayıcı, internet bağlantısı, ilgili yazılımlar
|
|
15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü |
EYLÜL
|
16-20 Eylül
|
3 |
|
1.1.2. Hesap Oluşturma |
Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
Gaziler Günü (19 Eylül), İlköğretim Haftası |
EYLÜL
|
23-27 Eylül
|
3 |
|
1.1.3. Blok Tabanlı Programlama Yazılımı Arayüzü |
Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|
EYLÜL
|
30 Eylül-
04 Ekim
|
3 |
|
1.2. TEMEL ALGORITMALAR |
Blok tabanlı programlama aracında uygun teknikleri kullanarak temel algoritmalar planlar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
Hayvanları Koruma Günü (4 Ekim) |
EKİM
|
07-11 Ekim
|
3 |
|
1.2. TEMEL ALGORITMALAR |
Blok tabanlı programlama aracında uygun teknikleri kullanarak temel algoritmalar planlar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|
EKİM
|
14-18 Ekim
|
3 |
|
1.3. HATA AYIKLAMA |
Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın hatalarını ayıklar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|
EKİM
|
21-25 Ekim
|
3 |
|
1.4. PROGRAMI GELIŞTIRME
Atatürk'ün Cumhuriyetçilik İlkesi |
Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programı verilen ölçütlere göre geliştirerek düzenler.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|
EKİM
|
28 Ekim-
01 Kasım
|
3 |
|
1.5. KARAR YAPILARI
1.Dönem 1.Sınav |
Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı |
KASIM
|
04-08 Kasım
|
3 |
|
1.5. KARAR YAPILARI
Atatürk'ün eğitime ve bilime verdiği önem |
Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
Atatürk Haftası |
KASIM
|
11-15 Kasım
|
3 |
|
ARA TATİL (11-15 KASIM) |
|
|
|
|
|
|
KASIM
|
18-22 Kasım
|
3 |
|
1.6. PROJE OLUŞTURMA |
Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri, örnek olay, soru-cevap, uygulama, bireysel öğretim, beyin fırtınası
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|
KASIM
|
25-29 Kasım
|
3 |
|
1.6. PROJE OLUŞTURMA |
Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
Öğretmenler Günü (24 Kasım) |
ARALIK
|
02-06 Aralık
|
3 |
|
1.6. PROJE OLUŞTURMA |
Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
Dünya Engelliler Günü (3 Aralık) |
ARALIK
|
09-13 Aralık
|
3 |
|
2. ÖĞRENME BİRİMİ: NESNELERİN İNTERNETİ
2.1. DEVRE ELEMANLARI
2.1.1. Kondansatör
2.1.2. Direnç |
Devre elemanlarının görevlerini açıklar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|
ARALIK
|
16-20 Aralık
|
3 |
|
2.1.3. Bobin
2.1.4. Diyot |
Devre elemanlarının görevlerini açıklar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|
ARALIK
|
23-27 Aralık
|
3 |
|
2.1.5. Mikroçip
2.1.6. Transistör |
Devre elemanlarının görevlerini açıklar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
Mehmet Akif Ersoy’u Anma Haftası |
ARALIK
|
30 Aralık-
03 Ocak
|
3 |
|
2.2. BLOK TEMELLI PROGRAMLAMA ARAÇLARI
1.Dönem 2.Sınav |
Blok temelli programlama araçlarıyla uygulamalar yapar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|
OCAK
|
06-10 Ocak
|
3 |
|
2.2. BLOK TEMELLI PROGRAMLAMA ARAÇLARI |
Blok temelli programlama araçlarıyla uygulamalar yapar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|
OCAK
|
13-17 Ocak
|
3 |
|
2.3. NESNELERIN İNTERNETINDE PROGRAMLAMA
2.3.1. Veri işleme süreçleri |
Programlama dili ile nesnelerin interneti için program yazar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|
OCAK
|
20-24 Ocak
|
3 |
|
YARI YIL TATİLİ (20 OCAK - 3 ŞUBAT) |
|
|
|
|
|
|
OCAK
|
27-31 Ocak
|
3 |
|
YARI YIL TATİLİ (20 OCAK - 3 ŞUBAT) |
|
|
|
|
|
|
ŞUBAT
|
03-07 Şubat
|
3 |
|
2.3. NESNELERIN İNTERNETINDE PROGRAMLAMA
2.3.1. Veri işleme süreçleri |
Programlama dili ile nesnelerin interneti için program yazar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri, örnek olay, soru-cevap, uygulama, bireysel öğretim, beyin fırtınası
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|
ŞUBAT
|
10-14 Şubat
|
3 |
|
2.4. MIKRODENETLEYICI KART YAPISI VE ARAYÜZÜ |
Mikrodenetleyici kart donanımı üzerinde yazılım dilini kullanır.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|
ŞUBAT
|
17-21 Şubat
|
3 |
|
2.5. SIMÜLASYON ARACI |
Simülasyon aracı (Packet Tracer) kullanarak bir sistem tasarlar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|
ŞUBAT
|
24-28 Şubat
|
3 |
|
3. ÖĞRENME BİRİMİ: OYUN PROGRAMLAMA
3.1. OYUN PROGRAMLAMA TEMELLERI
3.1.1. Oyun Kavramı |
Temel kodlama ve kullanıcı etkileşim işlemlerini yapar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|
MART
|
03-07 Mart
|
3 |
|
3.1.2. Oyun Geliştirmek İçin Temel Kavramlar |
Temel kodlama ve kullanıcı etkileşim işlemlerini yapar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|
MART
|
10-14 Mart
|
3 |
|
3.2. KARAKTER VE ÇEVRE DÜZENLEME
3.2.1. Sahne Düzenleme |
Karakter ve çevre düzenlemelerini yapar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
İstiklâl Marşı'nın Kabulü be Mehmet Akif Ersoy'u Anma Günü (12 Mart) |
MART
|
17-21 Mart
|
3 |
|
3.2.2. Sahneye Nesne Ekleme
Atatürk’ün vatan ve millet sevgisi |
Karakter ve çevre düzenlemelerini yapar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
18 Mart Çanakkale Zaferi, Şehitler Günü |
MART
|
24-28 Mart
|
3 |
|
3.2.3. Sahneyi Ön İzleme
3.2.4. Oyunu Kaydetme
2.Dönem 1.Sınav |
Karakter ve çevre düzenlemelerini yapar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
Dünya Tiyatrolar Günü (27 Mart) |
MART
|
31 Mart-
04 Nisan
|
3 |
|
3.2.5. Sahne Arka Plan Rengini Değiştirme
3.2.6. Nesneye Davranış Ekleme |
Karakter ve çevre düzenlemelerini yapar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
Kütüphaneler Haftası, Dünya Otizm Farkındalık Günü (2 Nisan) |
NİSAN
|
07-11 Nisan
|
3 |
|
ARA TATİL (31 MART - 4 NİSAN) |
|
|
|
|
|
|
NİSAN
|
14-18 Nisan
|
3 |
|
3.3. ANIMASYON VE SIMÜLASYON
3.3.1. Olaylar (EVENTS) |
Animasyon ve simülasyon işlemlerini yapar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri, örnek olay, soru-cevap, uygulama, bireysel öğretim, beyin fırtınası
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|
NİSAN
|
21-25 Nisan
|
3 |
|
3.3.1. Olaylar (EVENTS)
Çocuk, insan sevgisi ve evrensellik |
Animasyon ve simülasyon işlemlerini yapar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı |
NİSAN
|
28 Nisan-
02 Mayıs
|
3 |
|
3.3.2. Nesnelere Animasyon Ekleme |
Animasyon ve simülasyon işlemlerini yapar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
Kût'ül Amâre Zaferi (29 Nisan), 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü |
MAYIS
|
05-09 Mayıs
|
3 |
|
3.3.3. Menü Ekleme |
Animasyon ve simülasyon işlemlerini yapar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|
MAYIS
|
12-16 Mayıs
|
3 |
|
3.3.4. Ses ve Müzik Ekleme
Atatürkçü düşüncede yer alan temel fikirler |
Animasyon ve simülasyon işlemlerini yapar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|
MAYIS
|
19-23 Mayıs
|
3 |
|
3.3.5. Temel Oyun Mekanikleri |
Animasyon ve simülasyon işlemlerini yapar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
19 Mayıs Atatürk'ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı |
MAYIS
|
26-30 Mayıs
|
3 |
|
3.4. TEST VE YAYINLAMA
3.4.1. Örnek Platform Oyunu Yapımı
2.Dönem 2.Sınav |
Oluşturulan oyunu testinden sonra yayınlar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
İstanbul'un Fethi (29 Mayıs) |
HAZİRAN
|
02-06 Haziran
|
3 |
|
3.4.1. Örnek Platform Oyunu Yapımı |
Oluşturulan oyunu testinden sonra yayınlar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|
HAZİRAN
|
09-13 Haziran
|
3 |
|
3.4.2. Oyunu Test Etme
3.4.3. Oyunu Yayınlama |
Oluşturulan oyunu testinden sonra yayınlar.
|
|
Anlatım, araştırma, gösteri,...
|
Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
|
|
|