EYLÜL
|
09-13 Eylül
|
4 |
|
ÖĞRENME BİRİMİ: Oyun Programlama Temelleri
1. Kurulum ve Ayarlar
1.1. Oyun motoru ve kod editörünün kurulumu
1.2. Yeni bir proje oluşturma
1.3. Oyun motoru pencere ve menüleri
|
Oyun motoru ile yeni proje oluşturur.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap, grup çalışması, beyin fırtınası, uygulama
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon, oyun motoru, kod editörü, ders kitabı.
|
|
15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü |
EYLÜL
|
16-20 Eylül
|
4 |
|
2. Nesnelerle Çalışma
2.1. 2D ve 3D objeleri sahneye ekleme
2.2. Objeleri biçimlendirme
2.3. Dışardan projeye assets ekleme
2.4. Objelere kod ile erişim |
Projeye dışarıdan nesne aktarır.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
Gaziler Günü (19 Eylül), İlköğretim Haftası |
EYLÜL
|
23-27 Eylül
|
4 |
|
3. Çarpışma Gövdesi
3.1. Çarpışma gövdesi (collider) kavramı ve türleri
3.2. Collider ekleme ve silme
3.3. Collider özellikleri |
Çarpışma gövdesi oluşturur.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
EKİM
|
30 Eylül-
04 Ekim
|
4 |
|
4. Objeleri Fiziksel Hale Getirme
4.1. Rigidbody kavramı
4.2. Objelere rigidbody ekleme
4.3. Temel fiziksel özellikler |
Temel fizik işlemlerini yapar.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
Hayvanları Koruma Günü (4 Ekim) |
EKİM
|
07-11 Ekim
|
4 |
|
5. Oyun Programlama
5.1. Değişkenler ve sabitler
5.2. Operatörler
5.2. Karar kontrol deyimleri |
Oyuna etkileşim ekler.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
EKİM
|
14-18 Ekim
|
4 |
|
5.3. Döngüler
5.4. Sınıf ve metotlar |
Oyuna etkileşim ekler.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
EKİM
|
21-25 Ekim
|
4 |
|
5.5. SerializeField kavramı
5.6. Start ve Update metodları |
Oyuna etkileşim ekler.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
EKİM
|
28 Ekim-
01 Kasım
|
4 |
|
5.5. OnCollision metodu
5.6. OnTrigger metodu
5.7. Destroy metodu
1.Dönem 1.Sınav |
Oyuna etkileşim ekler.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı |
KASIM
|
04-08 Kasım
|
4 |
|
6. Kullanıcı Giriş İşlemleri
6.1. UI Nesneleri ekleme
6.2. Kullanıcı girişi
|
Kullanıcı girişi için kodlama yapar.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
Atatürk Haftası |
KASIM
|
11-15 Kasım
|
4 |
|
ARA TATİL (11-15 KASIM) |
ARA TATİL (11-15 KASIM)
|
|
|
|
|
|
KASIM
|
18-22 Kasım
|
4 |
|
ÖĞRENME BİRİMİ: Karakter ve Çevre Düzenleme
1. Senaryo Oluşturma
1.1. Oyun fikirleri bulma
1.2. Fikirleri senaryoya dönüştürme |
Senaryo oluşturma adımlarını yapar.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap, grup çalışması, beyin fırtınası, uygulama
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
KASIM
|
25-29 Kasım
|
4 |
|
2. Resim Düzenleme
2.1. Resim düzenleme programları
2.2. Sprite kavramı |
Resim düzenleme işlemlerini yapar.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
Öğretmenler Günü (24 Kasım) |
ARALIK
|
02-06 Aralık
|
4 |
|
2.3. Tiles and tilemap |
Resim düzenleme işlemlerini yapar.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
Dünya Engelliler Günü (3 Aralık) |
ARALIK
|
09-13 Aralık
|
4 |
|
3. Materyaller ile Çalışma
3.1. Renk ve dokular |
Yeni bir materyal oluşturur.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
ARALIK
|
16-20 Aralık
|
4 |
|
3.2. Doku hazırlama
3.3. Doku kaplama |
Yeni bir materyal oluşturur.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
ARALIK
|
23-27 Aralık
|
4 |
|
4. Işıklandırma ve Kamera İşlemleri
4.1. Işık türleri |
Oyun için uygun ışıklandırmayı yapar.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
Mehmet Akif Ersoy’u Anma Haftası |
OCAK
|
30 Aralık-
03 Ocak
|
4 |
|
4.2. Işık ekleme ve düzenleme
1.Dönem 2.Sınav |
Oyun için uygun ışıklandırmayı yapar.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
OCAK
|
06-10 Ocak
|
4 |
|
4.3. Kamera ekleme ve ayarları
4.4. Birden fazla kamerayla çalışma |
Oyun için uygun ışıklandırmayı yapar.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
OCAK
|
13-17 Ocak
|
4 |
|
5. Modelleme Modu
5.1. Model oluşturma |
Oyun motoru içerisinde modelleme modunu kullanır.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
OCAK
|
20-24 Ocak
|
4 |
|
YARI YIL TATİLİ (20 OCAK - 3 ŞUBAT) |
YARI YIL TATİLİ (20 OCAK - 3 ŞUBAT)
|
|
|
|
|
|
OCAK
|
27-31 Ocak
|
4 |
|
YARI YIL TATİLİ (20 OCAK - 3 ŞUBAT) |
YARI YIL TATİLİ (20 OCAK - 3 ŞUBAT)
|
|
|
|
|
|
ŞUBAT
|
03-07 Şubat
|
4 |
|
ÖĞRENME BİRİMİ: Oyunda Animasyon
1. Yıkım İşlemleri
1.1. Nesneleri sahneden yok etme |
Sahnede yıkım işlemlerini yapar.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap, grup çalışması, beyin fırtınası, uygulama
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
ŞUBAT
|
10-14 Şubat
|
4 |
|
2. Sinematik Kavramı
2.1. Tanıtım penceresi ekleme
2.2. Hikaye ekleme |
Sinematik efektler ekler.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
ŞUBAT
|
17-21 Şubat
|
4 |
|
3. Animasyon Oluşturma
3.1. Animator Controller ekleme
3.2. Animator Penceresi |
Karakterlere animasyon ekler.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
ŞUBAT
|
24-28 Şubat
|
4 |
|
3.3. Animasyon durumları (states)
3.4. Durumlar arası geçiş
3.5. Koşul (conditions) ekleme |
Karakterlere animasyon ekler.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
MART
|
03-07 Mart
|
4 |
|
3.6. Animasyonun kod ile kontrol edilmesi |
Karakterlere animasyon ekler.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
MART
|
10-14 Mart
|
4 |
|
4. Parçacık Efektleri
4.1. Particle System ekleme
4.2. Efekt Türleri ile çalışma |
Parçacık efektlerini kullanır.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
İstiklâl Marşı'nın Kabulü be Mehmet Akif Ersoy'u Anma Günü (12 Mart) |
MART
|
17-21 Mart
|
4 |
|
5. Çevre Tasarımı
5.1. Tasarımın önemi
5.2. Bina, ağaç, hayvan gibi nesnelerin eklenmesi
2.Dönem 1.Sınav |
Çevre tasarımını yapar.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
18 Mart Çanakkale Zaferi, Şehitler Günü |
MART
|
24-28 Mart
|
4 |
|
5.3. Çevre tasarım uygulaması |
Çevre tasarımını yapar.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
Dünya Tiyatrolar Günü (27 Mart) |
NİSAN
|
31 Mart-
04 Nisan
|
4 |
|
ARA TATİL (31 MART - 4 NİSAN) |
ARA TATİL (31 MART - 4 NİSAN)
|
|
|
|
|
Kütüphaneler Haftası, Dünya Otizm Farkındalık Günü (2 Nisan) |
NİSAN
|
07-11 Nisan
|
4 |
|
6. Ses Ekleme
6.1. Ses türleri
6.2. Etkileşim sesi
6.3. Arkaplan sesi ekleme |
Oyuna ses ekler.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap, grup çalışması, beyin fırtınası, uygulama
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
NİSAN
|
14-18 Nisan
|
4 |
|
ÖĞRENME BİRİMİ: Oyun Oluşturma ve Yayınlama
1. Yapay Zeka Kontrolcüsü
1.1. Yapay zeka bileşenleri |
Oyuncu olmayan karakterler için yapay zekâ kontrolcüsünü kullanır.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
NİSAN
|
21-25 Nisan
|
4 |
|
1.2. AI durum değişkenlerini tanımlama
Çocuk, insan sevgisi ve evrensellik |
Oyuncu olmayan karakterler için yapay zekâ kontrolcüsünü kullanır.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı |
NİSAN
|
28 Nisan-
02 Mayıs
|
4 |
|
1.3. Davranış ağaçları
1.4. Düşman AI bileşenleri |
Oyuncu olmayan karakterler için yapay zekâ kontrolcüsünü kullanır.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
Kût'ül Amâre Zaferi (29 Nisan), 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü |
MAYIS
|
05-09 Mayıs
|
4 |
|
1.5. Yapay zeka ile düşman karakter uygulaması |
Oyuncu olmayan karakterler için yapay zekâ kontrolcüsünü kullanır.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
MAYIS
|
12-16 Mayıs
|
4 |
|
2. Oyun Test Aşaması
2.1. Hata türleri ve sebepleri |
Oyunu test eder.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
MAYIS
|
19-23 Mayıs
|
4 |
|
2.2. Hata yakalama işlemi
Atatürkçü düşüncede yer alan temel fikirler |
Oyunu test eder.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
19 Mayıs Atatürk'ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı |
MAYIS
|
26-30 Mayıs
|
4 |
|
3. Optimizasyon
3.1. Oyun menüsü oluşturma |
Optimizasyon işlemlerini yapar.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
İstanbul'un Fethi (29 Mayıs) |
HAZİRAN
|
02-06 Haziran
|
4 |
|
3.2. Oyun performansının iyileştirilmesi
2.Dönem 2.Sınav |
Optimizasyon işlemlerini yapar.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
HAZİRAN
|
09-13 Haziran
|
4 |
|
4. Paketleme İşlemi |
Oyunu son kullanıcı için paketler.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|
HAZİRAN
|
16-20 Haziran
|
4 |
|
4.1. Oyunu ilgili platforma göre paketleme
4.2. Oyunu yayınlama adımları |
Oyunu son kullanıcı için paketler.
|
|
Anlatım, gösterip yaptırma,...
|
Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,...
|
|
|