EYLÜL
|
09-13 Eylül
|
2 |
SANAT ELEŞTİRİSİ ve ESTETİK |
Geleneksel Türk Süsleme Sanatı |
1. Türk süsleme sanatlarının özelliklerini açıklar.
|
İlköğretim Haftası / 15 Temmuz "Demokrasi ve Millî Birlik Günü"
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif Gösterim,
Uygulama,
Grup Çalışması,
Okuma,
Yazma,
Dikte,
Rol Yapma,
Gösteri
Drama,
Tekrar Etme
|
1.2. Öğrenciler gruplara ayrılarak, her gruptan Türk süsleme sanatlarından birini araştırarak gelmeleri istenir. Araştırma sonucunda toplanan bilgi ve dokümanlarla Türk süsleme sanatlarını ayrı ayrı tanıtan afiş hazırlanır. Hazırlanan bu çalışmalar ve öğretmenin sınıfa getirdiği hat, tezhip, minyatür, ebru vb. sanat eserlerinden örnekler panoya asılarak tek tek incelenir.
|
|
15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü |
EYLÜL
|
16-20 Eylül
|
2 |
SANAT ELEŞTİRİSİ ve ESTETİK |
Geleneksel Türk Süsleme Sanatı |
2. Türk süsleme sanatının ustalarını ve eserlerini tanır.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Gruplardaki öğrencilere: a) Bu eserler nerelerde kullanılmıştır? b) Sanatçıları kimdir? c) Hangi dönemde yapılmıştır? ç) Estetik yönleri nelerdir? d) Hangi motif örnekleri kullanılmıştır? e) Yapılış yöntemleri nelerdir? gibi sorular yöneltilerek öğrencilerin bilgilerini değerlendirmeleri sağlanır.
|
|
Gaziler Günü (19 Eylül), İlköğretim Haftası |
EYLÜL
|
23-27 Eylül
|
2 |
SANAT ELEŞTİRİSİ ve ESTETİK |
Geleneksel Türk Süsleme Sanatı |
3. Geleneksel Türk sanatlarının önemli temsilcilerini tanır.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Ebru sanatçısı Mustafa Esat Düzgünman: Ebru ve Hat Sanatçısı Necmettin Okyay: Hat sanatçısı Hamid Aytaç
Öğrenciler gruplara ayrılarak, her gruptan Türk süsleme sanatlarından birini araştırarak gelmeleri istenir. Araştırma sonucunda toplanan bilgi ve dokümanlarla Türk süsleme sanatlarını ayrı ayrı tanıtan afiş hazırlanır. Hazırlanan bu çalışmalar ve öğretmenin sınıfa getirdiği hat, tezhip, minyatür, ebru vb. sanat eserlerinden örnekler panoya asılarak tek tek incelenir.
|
|
|
EYLÜL
|
30 Eylül-
04 Ekim
|
2 |
SANAT ELEŞTİRİSİ ve ESTETİK |
Geleneksel Türk Süsleme Sanatı |
3. Geleneksel Türk sanatlarının önemli temsilcilerini tanır.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Tezhip Sanatçısı Rikkat Kunt: Minyatür sanatçısı Matrakçı Nasuh,Nakkaş Osman, Levni, Süheyl Ünver:
Gruplardaki öğrencilere: a) Bu eserler nerelerde kullanılmıştır? b) Sanatçıları kimdir? c) Hangi dönemde yapılmıştır? ç) Estetik yönleri nelerdir? d) Hangi motif örnekleri kullanılmıştır? e) Yapılış yöntemleri nelerdir? gibi sorular yöneltilerek öğrencilerin bilgilerini değerlendirmeleri sağlanır.
|
|
Hayvanları Koruma Günü (4 Ekim) |
EKİM
|
07-11 Ekim
|
2 |
SANAT ELEŞTİRİSİ ve ESTETİK |
Geleneksel Türk Süsleme Sanatı |
3. Geleneksel Türk sanatlarının önemli temsilcilerini tanır.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Çini Sanatçısı Hafız Mehmet Efendi ve Faik Kırımlı’nın eserleri tanıtılır. Bu sanatçıların yaşadıkları dönemlerdeki üslup özellikleri üzerinde durulur
Türk süsleme sanat eserlerini nasıl korunabileceği beyin fırtınası tekniği ile tartışılır.
|
|
|
EKİM
|
14-18 Ekim
|
2 |
SANAT ELEŞTİRİSİ ve ESTETİK |
Geleneksel Türk Süsleme Sanatı |
4. Geleneksel Türk sanatlarında kullanılan renklerin sembolik anlamlarını açıklar.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Türk kültüründe yer alan renklerin sembolik anlamlarının (Kara: kuzey, aşağı dünya, Ak: batı, yukarı dünya vb.) araştırılması sağlanır.4. Geleneksel Türk sanatlarında kullanılan renklerin sembolik anlamlarını açıklar. Türk kültüründe yer alan renklerin sembolik anlamlarının (Kara: kuzey, aşağı dünya, Ak: batı, yukarı dünya vb.) araştırılması sağlanır.
|
|
|
EKİM
|
21-25 Ekim
|
2 |
SANAT ELEŞTİRİSİ ve ESTETİK |
Geleneksel Türk Süsleme Sanatı |
4. Geleneksel Türk sanatlarında kullanılan renklerin sembolik anlamlarını açıklar.
|
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Türk kültüründe yer alan renklerin sembolik anlamlarının (Kara: kuzey, aşağı dünya, Ak: batı, yukarı dünya vb.) araştırılması sağlanır.4. Geleneksel Türk sanatlarında kullanılan renklerin sembolik anlamlarını açıklar. Türk kültüründe yer alan renklerin sembolik anlamlarının (Kara: kuzey, aşağı dünya, Ak: batı, yukarı dünya vb.) araştırılması sağlanır.
|
|
|
EKİM
|
28 Ekim-
01 Kasım
|
2 |
SANAT ELEŞTİRİSİ ve ESTETİK |
Geleneksel Türk Süsleme Sanatı |
5. Geleneksel sanatlara ait motiflerin biçim ve anlam özelliklerini açıklar.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
a) Geleneksel Türk sanat larında kullanılan motifler (bitkisel,figürlü,geometrik, yazı, süsleme, karmalar) üzerinde durulur.
b) Motifler üzerinde “stilizasyon” ve “defor masyon” kavramları üzerinde durulur.
Öğrenciler gruplara ayrılır. Her gruba cumhuriyet öncesi resim sanatının evreleri paylaştırılır. Araştırma sonucunda toplanan dokümanlarla her grup tanıtıcı afiş hazırlar ve dönemle ilgili sunum yaparlar. Öğrenciler birbirlerine sorular sorarak dönemlerin genel özelliklerini karşılaştırırlar.
|
|
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı |
KASIM
|
04-08 Kasım
|
2 |
SANAT ELEŞTİRİSİ ve ESTETİK |
Geleneksel Türk Süsleme Sanatı |
6. Geleneksel Türk sanat larından minyatür ve ebrunun teknik özelliklerini ve malzemelerini Açıklar
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
…
|
|
Atatürk Haftası |
KASIM
|
11-15 Kasım
|
|
|
ARA TATİL (11-15 KASIM) |
|
|
|
|
|
|
KASIM
|
18-22 Kasım
|
2 |
SANAT ELEŞTİRİSİ ve ESTETİK |
Geleneksel Türk Süsleme Sanatı |
6. Geleneksel Türk sanat larından minyatür ve ebrunun teknik özelliklerini ve malzemelerini Açıklar
|
24 Kasım Öğretmenler Günü
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif Gösterim,
Uygulama,
Grup Çalışması,
Okuma,
Yazma,
Dikte,
Rol Yapma,
Gösteri
Drama,
Tekrar Etme
|
…
|
|
|
KASIM
|
25-29 Kasım
|
2 |
SANAT ELEŞTİRİSİ ve ESTETİK |
Geleneksel Türk Süsleme Sanatı |
7. Geleneksel Türk sanat larından minyatür ve ebrunun teknik özellikle rini karşılaştırır.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Okul ortamında sağlana maması durumunda minyatür ve ebru malze meleri sanal ortam veya EBA’dan yararlanılarak tanıtılır.
Sınıfta Uygur Dönemi minyatür örnekleri, Osmanlı Dönemi minyatür örnekleri, Şeker Ahmet Paşa’nın “Orman”, Osman Hamdi Bey’in “Kaplumbağa Terbiyecisi”, İbrahim Çallı’nın “Sarıkamış’ta” isimli eserlerinin tıpkı basımları sanat eserleri inceleme yöntemlerine göre incelenir (bk. EK.1, s. 268).
|
|
Öğretmenler Günü (24 Kasım) |
ARALIK
|
02-06 Aralık
|
2 |
SANAT ELEŞTİRİSİ ve ESTETİK |
Geleneksel Türk Süsleme Sanatı |
8.Eserlerinde geleneksel Türk sanatlarının öz ve biçim özelliklerinden yararlanan çağdaş Türk ressamlarını tanır.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Abidin Elderoğlu, Malik Aksel, Turgut Zaim, Bedri Rahmi Eyüboğlu, Nuri Abaç, Burhan Doğançay, Erol Akyavaş, ve Süleyman Saim Tekcan gibi sanatçıların eserlerinde yer alan geleneksel Türk sanatlarının etkileri üzerinde durulur.
|
|
Dünya Engelliler Günü (3 Aralık) |
ARALIK
|
09-13 Aralık
|
2 |
SANAT ELEŞTİRİSİ ve ESTETİK |
Cumhuriyet Dönemi Öncesi Türk Resim Sanatı |
1. İslamiyet öncesi Türk resim sanatının gelişimini açıklar.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Hun, Göktürk ve Uygur sanatları özetlenerek eser örneklerine ait görseller üzerinde öz ve biçim özellikleri vurgulanır.
Öğrenciler gruplara ayrılır. Her gruba cumhuriyet öncesi resim sanatının evreleri paylaştırılır. Araştırma sonucunda toplanan dokümanlarla her grup tanıtıcı afiş hazırlar ve dönemle ilgili sunum yaparlar. Öğrenciler birbirlerine sorular sorarak dönemlerin genel özelliklerini karşılaştırırlar.
|
|
|
ARALIK
|
16-20 Aralık
|
2 |
SANAT ELEŞTİRİSİ ve ESTETİK |
Cumhuriyet Dönemi Öncesi Türk Resim Sanatı |
2. İslamiyet sonrası Türk resim sanatının gelişimini açıklar.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Selçuklu ve Osmanlı döne mi resim sanatından eser örneklerine ait görseller üzerinde öz ve biçim özellikleri vurgulanır.
Sınıfta Uygur Dönemi minyatür örnekleri, Osmanlı Dönemi minyatür örnekleri, Şeker Ahmet Paşa’nın “Orman”, Osman Hamdi Bey’in “Kaplumbağa Terbiyecisi”, İbrahim Çallı’nın “Sarıkamış’ta” isimli eserlerinin tıpkı basımları sanat eserleri inceleme yöntemlerine göre incelenir (bk. EK.1, s. 268).
|
|
|
ARALIK
|
23-27 Aralık
|
2 |
SANAT ELEŞTİRİSİ ve ESTETİK |
Çağdaş Türk Resim Sanatı |
1. Çağdaş Türk resminin erken dönem gelişimini açıklar.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Çağdaş Türk resminin öncü ressamlarından Şeker Ahmet Paşa, Osman Hamdi Bey, Hoca Ali Rıza, Hikmet Onat ve Nazmi Ziya Güran’ın sanat üslupları ve eserleri tanıtılarak dönemin sanatsal özellikleri açıklanır.
1.2. “Çağdaş Ressamlarımız” (bk. Etkinlik örneği, s. 110)
|
|
Mehmet Akif Ersoy’u Anma Haftası |
ARALIK
|
30 Aralık-
03 Ocak
|
2 |
SANAT ELEŞTİRİSİ ve ESTETİK |
Çağdaş Türk Resim Sanatı |
2. Çağdaş Türk resminin grup ve temsilcilerini tanır.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Osmanlı Ressamlar Cemiyeti, 1914 (Çallı) Kuşağı, Birleşmiş Ressamlar ve Heykeltıraşla rDerneği, D Grubu, Yeniler Grubu ve Onlar Grubunun sanat anlayışları açıklanarak önemli temsilcileri ve eserleri tanıtılır.
1.2. Öğrencilerden, çağdaş Türk resminin öncü ressamlarından Şeker Ahmet Paşa, Osman Hamdi Bey, Hoca Ali Rıza, Hikmet Onat, Nazmi Ziya Güran’ı araştırarak ressamların yaşadığı dönem özelliklerini ve üsluplarını anlatan bir canlandırma yapmaları istenir
|
|
|
OCAK
|
06-10 Ocak
|
2 |
SANAT ELEŞTİRİSİ ve ESTETİK |
Çağdaş Türk Resim Sanatı |
3. Çağdaş Türk ressamlarını ve eserlerini tanır.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Mihri Müşfik, Hale Asaf, Turgut Zaim, Bedri Rahmi Eyüboğlu, Zeki Faik İzer, Ferruh Başağa, Burhan Doğançay, Neşe Erdok, Şükriye Dikmen, Sabri Berkel, Nuri İyem, Turan Erol, Ahmet Yakupoğlu ve Süleyman Saim Tekcan’ın eserlerinden örneklerle sanatsal üslupları hakkında bilgi verilir.
2. Nurullah Berk, Nuri İyem, Abidin Dino, Neşet Günal, Neşe Erdok vb. çağdaş Türk resim sanatçıların eserlerinin tıpkıbasımları, öğrencilerle birlikte incelenerek değerlendirilir (bk. Resim 92, 93, 94, 95, 96, s. 255, 256).
|
|
|
OCAK
|
13-17 Ocak
|
2 |
SANAT ELEŞTİRİSİ ve ESTETİK |
Çağdaş Türk Resim Sanatı |
4. 1950 sonrası Türk resminde bireysel eğilimlerin oluşmasındaki etkenleri açıklar.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
1950 öncesinde çok partili sisteme geçiş, 2. Dünya Savaşı’nın sona ermesiyle sanatçı ve eser bağlamında Batıya giriş çıkışların serbest bırakılması gibi etkenlerin, özgür bir ortam oluşturduğu ve sanatçıları bireysel eğilimlere yönlendirdiği vurgulanır.
3.4.5. “Resimlerle Atatürk ve Kurtuluş Savaşı” Feyhaman Duran, İbrahim Çallı, Namık İsmail, Nazmi Ziya Güran, Refik Epikman, vb. ressamlar tarafından yapılmış “Atatürk “ ve “Kurtuluş Savaşı” konulu resimler sınıfa getirilerek “Atatürk ve Kurtuluş Savaşı” resimleri sergisi düzenlenir ya da slayt gösterisi şeklinde öğrencilere sunulur (bk. Resim 97, 98, 99, 100, 101, s. 257, 258).
|
|
|
OCAK
|
20-24 Ocak
|
|
|
YARI YIL TATİLİ (20 OCAK - 3 ŞUBAT) |
|
|
|
|
|
|
OCAK
|
27-31 Ocak
|
|
|
YARI YIL TATİLİ (20 OCAK - 3 ŞUBAT) |
|
|
|
|
|
|
ŞUBAT
|
03-07 Şubat
|
2 |
SANAT ELEŞTİRİSİ ve ESTETİK |
Çağdaş Türk Resim Sanatı |
5. Türk resminde, İstilâl Savaşı’nı konu alan ressamları ve bu ressamların eserlerini tanır.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif Gösterim,
Uygulama,
Grup Çalışması,
Okuma,
Yazma,
Dikte,
Rol Yapma,
Gösteri
Drama,
Tekrar Etme
|
Resimlerle “ Atatürk ve Kurtuluş Savaşı” Feyhaman Duran, İbrahim Çallı, Namık İsmail, Nazmi Ziya Güran, Refik Epikman tarafından yapılmış “Atatürk Kurtuluş Sava şı” konulu resimler sınıfa getirile rek “Atatürk ve İstilâl Savaşı” re simleri sergisi düzenlenir ya da slayt gösterisi şeklinde öğrencilere sunulur.
|
|
|
ŞUBAT
|
10-14 Şubat
|
2 |
KÜLTÜREL MİRAS |
Müzelerde İnceleme ve Uygulama II |
1. Bulunduğu ildeki tarihî yöreleri ve tarihî eserleri tanır.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Anadolu Medeniyetleri Müzesi, Gaziantep ve Hatay Mozaik Müzeleri, İstanbul Modern, Ankara Devlet Resim Heykel Müzesi, Ankara Etnografya Müzesi, İstanbul Arkeoloji Müzesi, İstanbul İslam Sanatları Müzesi ve kendi çevresindeki bir müze hakkında bilgi verilir. Çevre ve okul imkânları uygun ise müze gezileri ve müzede sanatsal çalışmalar yapılması veya sınıf ortamında sanal müze ziyaretleri gerçekleştirilerek uygulama çalışması sağlanır.
1. Öğrencilerden kendilerini bir turist rehberi olarak düşünmeleri ve kendi yörelerine gelen turistleri gezdirmek için bir gezi planı oluşturmaları istenir. Bu çalışmayı hazırlarken: a) Gezdireceğiniz yerleri ve buralarda bulunan tarihî mekânları ve eserleri belirleyin. b) Gezilecek yerleri bir haritada gösterin. c) Gezilecek yerlere ait özelliklerle ilgili kısa metinler oluşturun. ç) Gezilecek yerlerin fotoğraflarını bularak ya da çekerek gezi planınıza ekleyin.
|
|
|
ŞUBAT
|
17-21 Şubat
|
2 |
KÜLTÜREL MİRAS |
Müzelerde İnceleme ve Uygulama II |
2. Ülkemizdeki müzeleri tanır.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
1. Öğrenciler yedi gruba ayrılarak coğrafi bölgelerimiz paylaştırılır. Her grup alınan bölgeye ait, tarihî eser ve müzeleri araştırarak bulunan dokümanlarla tanıtıcı poster hazırlar. Görsel sunum araçları ile kısa süreli sunumlar yapılır.
|
|
|
ŞUBAT
|
24-28 Şubat
|
2 |
KÜLTÜREL MİRAS |
Müzelerde İnceleme ve Uygulama II |
3. Müze ve sanat galerileri aracılığı ile farklı kültürleri tanır.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Kültürel çeşitliliğin bir zenginlik olduğu vurgulanarak farklı kültürel değerlere saygılı olunmasının gerekliliği hatırlatılır.
Yörelerine gelen turistleri gezdirmek için bir gezi planı oluşturmaları istenir. Bu çalışmayı hazırlarken: a) Gezdireceğiniz yerleri ve buralarda bulunan tarihî mekânları ve eserleri belirleyin. b) Gezilecek yerleri bir haritada gösterin. c) Gezilecek yerlere ait özelliklerle ilgili kısa metinler oluşturun. ç) Gezilecek yerlerin fotoğraflarını bularak ya da çekerek gezi planınıza ekleyin.
|
|
|
MART
|
03-07 Mart
|
2 |
KÜLTÜREL MİRAS |
Müzelerde İnceleme ve Uygulama II |
1. İnsan figürünü konu alan sanat eserlerini inceler.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
1.2. Ünlü sanatçılardan Rembrand, Rubens, Dürer, Leonardo da Vinci, Michelangelo,Raphael, Degas, Burne’ün insan figürü desenleri görsel kaynaklardan araştırılır. (bk. Resim 56, 57, 58, 59, s. 246). İnsan vücudunun anatomik özelliklerinin resimlere nasıl yansıtıldığı incelenir. Sanatçıların desen üslupları karşılaştırılır.
|
|
|
MART
|
10-14 Mart
|
2 |
KÜLTÜREL MİRAS |
Müzelerde İnceleme ve Uygulama II |
2. Ölçü ve oranı kullanarak insan figürlü kompozisyon yapar.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
4. George Rahner’in rakursi deseninin tıpkıbasımı tahtaya asılır (bk. Resim 61, s.247). Örnek eser incelenirken, öğrencilere: “Figürde önden geriye doğru kısalmalar ve küçülmeleri hangi bölümde görüyorsunuz?” sorusu yöneltilerek resimdeki figürün rakursi (kısaltım) görünümü fark ettirilir. Daha sonra sınıftan bir model seçilir. Öğrenciler modelin rakursi görünümünü fark edecekleri şekilde otururlar ve karakalem tekniği ile çizimini yaparlar.
Sınıftaki öğrencilerden bir model seçilir. İnsan formunun genel ölçüleri, model üzerinde gösterilir. Model öncelikle geometrik formlarla çizilerek bütün-parça ilişkisi çözümlenir. Model üzerindeki açılar gözlemlenerek hareket algılanır. Baş birim ölçüsü alınarak yapılan ölçümle kâğıda modelin çizimi yapılır ve lekelerle hacim kazandırılır. Desen tamamlandıktan sonra model ile karşılaştırılarak düzeltmeler yapılır (bk. Resim 60, s. 247) 2.3.4.5 “Oval figürler” (bk. Etkinlik örneği, s. 123)
|
|
İstiklâl Marşı'nın Kabulü be Mehmet Akif Ersoy'u Anma Günü (12 Mart) |
MART
|
17-21 Mart
|
2 |
KÜLTÜREL MİRAS |
Müzelerde İnceleme ve Uygulama II |
3. İnsan figüründe rakursi görünümün farkına varır.
|
18 Mart Çanakkale Zaferi
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
5.6.7. George Rahner’in rakursi deseninin tıpkıbasımı tahtaya asılır (bk. Resim 61, s.247). Örnek eser incelenirken, öğrencilere: “Figürde önden geriye doğru kısalmalar ve küçülmeleri hangi bölümde görüyorsunuz?” sorusu yöneltilerek resimdeki figürün rakursi (kısaltım) görünümü fark ettirilir. Daha sonra sınıftan bir model seçilir. Öğrenciler modelin rakursi görünümünü fark edecekleri şekilde otururlar ve karakalem tekniği ile çizimini yaparlar.
|
|
18 Mart Çanakkale Zaferi, Şehitler Günü |
MART
|
24-28 Mart
|
2 |
KÜLTÜREL MİRAS |
Müzelerde İnceleme ve Uygulama II |
4. Kompozisyonda mekân-figür ilişkisini kurar.
|
Türk Dünyası ve Toplulukları Haftası
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
1.3.5.7. Öğretmen tarafından sınıfa getirilen, tanınmış sanatçıların sulu boya (Celal Esat Arseven), pastel boya (Burhan Uygur), guvaş boya (Fikret Mualla) ve kolaj (Kurt Schwitters) teknikleri ile yaptıkları resimlerin tıpkıbasımları, CD, slayt, tepegöz vd. görsel sunum araçları ile izlenir (bk. Resim 39, 40, 41, 62, s. 241, 248). Örnek resimler izlenirken tekniklerin özellikleri hakkında öğrenciler bilgilendirilir. Daha sonra hızlı tur tekniği uygulanarak öğrenilen bilgiler pekiştirilir.
|
|
Dünya Tiyatrolar Günü (27 Mart) |
MART
|
31 Mart-
04 Nisan
|
2 |
KÜLTÜREL MİRAS |
Renkli Resim Uygulamaları II |
1. Sanatçı eserlerinden renkli resim tekniklerini tanır.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Pastel boya tekniği, suluboya tekniği, guaj boya tekniği ve kolaj tekniği ile çalışan sanatçılara ait eser örneklerinin incelenmesi sağlanarak teknik özelliklerin farklılıkları vurgulanır.
4. Öğrencilerin gün batımı hakkındaki izlenimlerini sınıfta anlatmaları ve gün batımında gökyüzünde oluşan renkleri zihinlerinde canlandırmaları istenir. Sınıfta resim kâğıdı sünger yardımı ile nemlendirilir. Sulu boya ile gün batımı renkleri geniş bir fırça ile yüzeye sürülür. Islak yüzeyde boyanın dağılımı sağlanır. Kâğıt kuruduktan sonra fırça ile kuşlar, sazlıklar, kuru ağaçlar vb. biçimler oluşturularak resim tamamlanır. Öğrencilerden, resim tamamlandıktan sonra yaptıkları resimle ilgili bir şiir yazmaları istenir (bk. Resim 64, s. 248).
|
|
Kütüphaneler Haftası, Dünya Otizm Farkındalık Günü (2 Nisan) |
NİSAN
|
07-11 Nisan
|
|
|
ARA TATİL (31 MART - 4 NİSAN) |
|
|
|
|
|
|
NİSAN
|
14-18 Nisan
|
2 |
KÜLTÜREL MİRAS |
Renkli Resim Uygulamaları II |
2. Renkli resim teknikle rinden herhangi biri ile özgün çalışmalar yapar.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif Gösterim,
Uygulama,
Grup Çalışması,
Okuma,
Yazma,
Dikte,
Rol Yapma,
Gösteri
Drama,
Tekrar Etme
|
2.4.6.8.9. Öğrenciler dört gruba ayrılırlar. Her gruba bir mevsim ve bir renkli resim tekniği verilir. 1. grup: Kış mevsimi - Guvaş boya tekniği 2. grup: İlkbahar mevsimi - Pastel boya tekniği 3. grup: Yaz mevsimi - Sulu boya tekniği 4. grup: Sonbahar mevsimi - Kolaj tekniği Vivaldi’nin “Mevsimler” adlı müzik eseri eşliğinde tüm öğrencilerin mevsimlerin görünümlerini yapmaları istenir. Daha sonra öğrencilerden, yaptıkları resimlerle ilgili kısa bir öykü yazmaları istenir. Her grubun çalışması birlikte sergilenerek dört mevsim tablosu oluşturulur.
|
|
|
NİSAN
|
21-25 Nisan
|
2 |
KÜLTÜREL MİRAS |
Renkli Resim Uygulamaları II |
3. Resim çalışmalarında sanatsal düzenleme ilke lerini kullanır.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
1.Öğrenciler okul içinde buldukları renkli atık kâğıtlar, ambalaj parçaları, gazoz kapağı vb. malzemeleri kullanarak yüzey üzerinde “Çevre Sorunları” konulu özgün kolaj düzenlemeleri yaparlar. Yapılan çalışmalarla bir sergi düzenlenerek çevre sorunlarına dikkat çekilir. Beyin fırtınası yöntemiyle öğrencilerden çevre sorunlarına çözüm önerileri getiren fikirler üretmeleri istenir.
|
|
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı |
NİSAN
|
28 Nisan-
02 Mayıs
|
2 |
ÜÇ BOYUTLU ÇALIŞMALAR |
Renkli Resim Uygulamaları II |
1. Heykel ve kabartma (rölyef) arasındaki farkı açıklar.
|
Kût'ül Amâre Zaferi
(29 Nisan)
1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
a) Görsellerden yararlanarak Sivas Divriği Ulu Camii’nin taç kapılarının incelenmesinin yanısıra tarihsel bir değeri olan dinî bir yapıya ait kabartmaların incelenmesi sağlanır.
Öğrencilerden, tanınmış heykel sanatçıları Michelangelo, Rodin, Moor, İsa Behzat, Nijad Sirel, Hüseyin Gezer, Zühtü Müridoğlu, ilhan Koman, Tankut Öktem ve eserleri CD, slayt, tepegöz vd. görsel sunum araçları ile izlenir. Daha sonra öğrencilerden kendilerini en çok etkileyen heykeltıraş ve eseri hakkında yorum yapmaları istenir (bk. Resim 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, s.249, 250)
|
|
Kût'ül Amâre Zaferi (29 Nisan), 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü |
MAYIS
|
05-09 Mayıs
|
2 |
ÜÇ BOYUTLU ÇALIŞMALAR |
Renkli Resim Uygulamaları II |
1. Heykel ve kabartma (rölyef) arasındaki farkı açıklar.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
b) İlhan Koman’ın “Akdeniz Heykeli” (1980) isimli eserinin yanı sıra bulunduğu çevredeki bir heykelin incelenmesi sağlanır.
“Anıtkabir’de Buluşalım” Heykeltıraş Zühtü Müridoğlu tarafından yapılan Anıtkabir kabartmaları ile, heykeltıraş Hüseyin Anka Özkan’ın Anıtkabir aslanlı yol girişindeki erkek ve kadın heykellerinin karşılaştırılması aşağıdaki sorular ile yapılır (bk. Resim 73, 74, 75, 76, s. 251): • Bu yapıtların ana teması nedir? • Hangisi bir yüzey üzerinde betimlenmiştir? • Figürler nasıl düzenlenmiştir? • Hangi yapıtta daha çok anlatım zenginliği vardır? • Bu yapıtta seni etkileyen en önemli unsur nedir? • Bu eserler hangi sanat formundadır? Öğrenciler karşılaştırma sonrası çıkardıkları sonuçları tartışırlar.
|
|
|
MAYIS
|
12-16 Mayıs
|
2 |
ÜÇ BOYUTLU ÇALIŞMALAR |
Renkli Resim Uygulamaları II |
2. Farklı malzemelerle üç boyutlu çalışmalar yapar.
|
19 Mayıs Atatürk'ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Öğrencilerde çevre bilinci oluşturmak amacıyla çalışmalarında hazır malzeme yerine özellikle atık malzeme kullanmaları istenir.
Atatürk Heykelleri” Türkiye’nin çeşitli il ve ilçelerinde bulunan Atatürk heykelleri, anıtları ve bunları yapan heykeltıraşlar görsel kaynaklardan araştırılır. Öğrenciler buldukları sanat değeri taşıyan Atatürk heykellerinin fotoğraflarıyla sınıf için bir albüm hazırlar (bk. Resim 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, s. 252).
|
|
|
MAYIS
|
19-23 Mayıs
|
2 |
ÜÇ BOYUTLU ÇALIŞMALAR |
Renkli Resim Uygulamaları II |
2. Farklı malzemelerle üç boyutlu çalışmalar yapar.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Adıyaman Nemrut Dağ’ındaki Commagene Krallığı’ndan kalmış olan büyük boyuttaki heykeller hakkında araştırma yapılması ve bulunan fotoğraflarının getirilmesi istenir. Heykeller fotoğraflarından incelenerek model olarak alınır. Hazırlanan alçı kalıplar ya da kalıp sabun çeşitli kazıma ve yontma araçlarıyla biçimlendirilerek bu heykellerin küçük boyda kopya çalışmaları yapılır. Yapılan çalışmaların bir araya getirilmesiyle, Nemrut Tümülüsü’nün bir maketi oluşturularak, sergilenir (Müzelerden çeşitli büstler ve sütun başlıkları için aynı etkinlik uygulanabilir.) (bk. Resim 86, s. 253).
|
|
19 Mayıs Atatürk'ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı |
MAYIS
|
26-30 Mayıs
|
2 |
ÜÇ BOYUTLU ÇALIŞMALAR |
Renkli Resim Uygulamaları II |
2. Farklı malzemelerle üç boyutlu çalışmalar yapar.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
…
|
|
İstanbul'un Fethi (29 Mayıs) |
HAZİRAN
|
02-06 Haziran
|
2 |
ÜÇ BOYUTLU ÇALIŞMALAR |
Renkli Resim Uygulamaları II |
3. Üç boyutlu çalışmalarında sanatsal düzenleme ilkelerini uygular.
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Sorumluluk kazanmalarını sağlamak amacıyla öğrencilerin, çalışma bitiminde çevresel temizliklerini kendilerinin yapmaları gerektiği vurgulanır.
Anadolu uygarlıklarının rölyef eserleri araştırılarak bulunan fotoğraflar getirilir. (Hitit, Frig, Urartu, Lidya vb.) Rölyeflerin fotoğraflarından yararlanılarak yoğrulabilen maddeler ile (kil, cam macunu vb.) rölyef çalışmaları yapılır. Etkinlik sonrası küçük heykel çalışmaları ve rölyefler ile okul içinde “Anadolu uygarlıkları” adlı bir sergi açılır. (bk. Resim 87, s. 253).
|
|
|
HAZİRAN
|
09-13 Haziran
|
2 |
ÜÇ BOYUTLU ÇALIŞMALAR |
Renkli Resim Uygulamaları II |
3.Üç boyutlu çalışmalarında sanatsal düzenleme ilkelerini uygular..
|
|
Anlatım,
Soru-Cevap
Aktif...
|
Kesme, kıvırma, katlama, bükme ve yapıştırma yöntemiyle kâğıttan bir birim oluşturularak birim tekrarları ile yüzey üzerinde rölyef / heykel çalışması yapılır (bk. Resim 89, 90, s. 254). 4.6. Öğretmen öğrencilerle birlikte bir sergi planı hazırlar. a) Sergi komisyonu oluşturulur. b) Serginin kapsamı belirlenir. c) Sergiye konacak yapıtlarla, yardımcı araç – gereçler belirlenir. ç) Serginin biçimi ve yeri kararlaştırılır. d) Serginin duyurusu ve tanıtımı yapılır. e) Sergiden sonra yapılan çalışmalar değerlendirildikten sonra bir sergi oluşturmanın önemi hakkında görüşler alınır.
|
|
|