2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI ..........................................................................
BILIŞIM TEKNOLOJILERI ALANI 12. SINIF SEÇMELI PROGRAMLAMA DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLANI
Ay | Hafta | Saat | Ünite | Konu | Kazanım | Açıklama | Teknik | Araç | Ölçme | Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EYLÜL | 09-13 Eylül | 3 | 1.ÖĞRENME BİRİMİ : BLOK TABANLI PROGRAMLAMA 1.1. BLOK TABANLI PROGRAMLAMA ORTAMI 1.1.1. Kurulum DEMOKRASİNİN ÖNEMİ | Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar. | İlköğretim Haftası / 15 Temmuz "Demokrasi ve Millî Birlik Günü" | Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap, grup çalışması, beyin fırtınası, uygulama | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon, ağ cihazları, ders kitabı, ağ yazılımları | 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü | ||
EYLÜL | 16-20 Eylül | 3 | 1.1.2. Hesap Oluşturma | Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | Gaziler Günü (19 Eylül), İlköğretim Haftası | |||
EYLÜL | 23-27 Eylül | 3 | 1.1.3. Blok Tabanlı Programlama Yazılımı Arayüzü | Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
EYLÜL | 30 Eylül- 04 Ekim | 3 | 1.2. TEMEL ALGORİTMALAR | Blok tabanlı programlama aracında uygun teknikleri kullanarak temel algoritmalar planlar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | Hayvanları Koruma Günü (4 Ekim) | |||
EKİM | 07-11 Ekim | 3 | 1.2. TEMEL ALGORİTMALAR | Blok tabanlı programlama aracında uygun teknikleri kullanarak temel algoritmalar planlar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
EKİM | 14-18 Ekim | 3 | 1.3. HATA AYIKLAMA | Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın hatalarını ayıklar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
EKİM | 21-25 Ekim | 3 | 1.4. PROGRAMI GELİŞTİRME ATATÜRK'ÜN CUMHURİYETÇİLİK İLKESİ | Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programı verilen ölçütlere göre geliştirerek düzenler. | 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | |||
EKİM | 28 Ekim- 01 Kasım | 3 | 1.5. KARAR YAPILARI | Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı | |||
KASIM | 04-08 Kasım | 3 | 1.5. KARAR YAPILARI 1.DÖNEM 1.SINAV | Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | Atatürk Haftası | |||
KASIM | 11-15 Kasım | 3 | ARA TATİL (11-15 KASIM) | |||||||
KASIM | 18-22 Kasım | 3 | 1.6. PROJE OLUŞTURMA | Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur. | 24 Kasım Öğretmenler Günü | Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap, grup çalışması, beyin fırtınası, uygulama | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | |||
KASIM | 25-29 Kasım | 3 | 1.6. PROJE OLUŞTURMA | Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | Öğretmenler Günü (24 Kasım) | |||
ARALIK | 02-06 Aralık | 3 | 1.6. PROJE OLUŞTURMA | Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | Dünya Engelliler Günü (3 Aralık) | |||
ARALIK | 09-13 Aralık | 3 | 2.ÖĞRENME BİRİMİ : NESNELERİN İNTERNETİ 2.1. DEVRE ELEMANLARI 2.1.1. KONDANSATÖR 2.1.2. DİRENÇ | Devre elemanlarının görevlerini açıklar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
ARALIK | 16-20 Aralık | 3 | 2.1.3. BOBİN 2.1.4. DİYOT | Devre elemanlarının görevlerini açıklar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
ARALIK | 23-27 Aralık | 3 | 2.1.5 MİKROÇİP 2.1.6. TRANSİSTÖR | Devre elemanlarının görevlerini açıklar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | Mehmet Akif Ersoy’u Anma Haftası | |||
ARALIK | 30 Aralık- 03 Ocak | 3 | 2.2.BLOK TEMELLİ PROGRAMLAMA ARAÇLARI 1.DÖNEM 2.SINAV | Blok temelli programlama araçlarıyla uygulamalar yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
OCAK | 06-10 Ocak | 3 | 2.2.BLOK TEMELLİ PROGRAMLAMA ARAÇLARI | Blok temelli programlama araçlarıyla uygulamalar yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
OCAK | 13-17 Ocak | 3 | 2.3 NESNELERİN İNTERNETİNDE PROGRAMLAMA 2.3.1. Veri İşleme Süreçleri | Programlama dili ile nesnelerin interneti için program yazar | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
OCAK | 20-24 Ocak | 3 | YARI YIL TATİLİ (20 OCAK - 3 ŞUBAT) | |||||||
OCAK | 27-31 Ocak | 3 | YARI YIL TATİLİ (20 OCAK - 3 ŞUBAT) | |||||||
ŞUBAT | 03-07 Şubat | 3 | 2.3 NESNELERİN İNTERNETİNDE PROGRAMLAMA 2.3.1. Veri İşleme Süreçleri | Programlama dili ile nesnelerin interneti için program yazar | Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap, grup çalışması, beyin fırtınası, uygulama | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
ŞUBAT | 10-14 Şubat | 3 | 2.4. MİKRODENETLEYİCİ KART YAPISI VE ARAYÜZÜ | Mikrodenetleyici kart donanımı üzerinde yazılım dilini kullanır | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
ŞUBAT | 17-21 Şubat | 3 | 2.5 SİMÜLASYON ARACI | Simülasyon aracı (Packet Tracer) kullanarak bir sistem tasarlar | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
ŞUBAT | 24-28 Şubat | 3 | 3.ÖĞRENME BİRİMİ : OYUN PROGRAMLAMA 3.1. OYUN PROGRAMLAMA TEMELLERİ 3.1.1. Oyun Kavramı | Temel kodlama ve kullanıcı etkileşim işlemlerini yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
MART | 03-07 Mart | 3 | 3.1.2 Oyun Geliştirmek için Temel Kavramlar | Temel kodlama ve kullanıcı etkileşim işlemlerini yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
MART | 10-14 Mart | 3 | 3.2 KARAKTER VE ÇEVRE DÜZENLEME 3.2.1.Sahne Düzenleme | Karakter ve çevre düzenlemelerini yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | İstiklâl Marşı'nın Kabulü be Mehmet Akif Ersoy'u Anma Günü (12 Mart) | |||
MART | 17-21 Mart | 3 | 3.2.2.Sahneye Nesne Ekleme Atatürk'ün Vatan ve Millet Sevgisi | Karakter ve çevre düzenlemelerini yapar. | 18 Mart Çanakkale Zaferi | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | 18 Mart Çanakkale Zaferi, Şehitler Günü | ||
MART | 24-28 Mart | 3 | 3.2.3. Sahneyi Ön İzleme 3.2.4. Oyunu Kaydetme | Karakter ve çevre düzenlemelerini yapar. | Türk Dünyası ve Toplulukları Haftası | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | Dünya Tiyatrolar Günü (27 Mart) | ||
MART | 31 Mart- 04 Nisan | 3 | 3.2.5. Sahne Arka Plan Rengini Değiştirme 3.2.6. Nesneye Davranış Ekleme 2.Dönem 1.Sınav | Karakter ve çevre düzenlemelerini yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | Kütüphaneler Haftası, Dünya Otizm Farkındalık Günü (2 Nisan) | |||
NİSAN | 07-11 Nisan | 3 | ARA TATİL (31 MART - 4 NİSAN) | |||||||
NİSAN | 14-18 Nisan | 3 | 3.3. ANİMASYON VE SİMULASYON 3.3.1. Olaylar | Animasyon ve simülasyon işlemlerini yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap, grup çalışması, beyin fırtınası, uygulama | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
NİSAN | 21-25 Nisan | 3 | 3.3.1. Olaylar | Animasyon ve simülasyon işlemlerini yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı | |||
NİSAN | 28 Nisan- 02 Mayıs | 3 | 3.3.2. Nesnelerle Animasyon Ekleme | Animasyon ve simülasyon işlemlerini yapar. | Kût'ül Amâre Zaferi (29 Nisan) 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | Kût'ül Amâre Zaferi (29 Nisan), 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü | ||
MAYIS | 05-09 Mayıs | 3 | 3.3.3. Menü Ekleme | Animasyon ve simülasyon işlemlerini yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
MAYIS | 12-16 Mayıs | 3 | 3.3.4. Ses ve Müzik Ekleme | Animasyon ve simülasyon işlemlerini yapar. | 19 Mayıs Atatürk'ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | |||
MAYIS | 19-23 Mayıs | 3 | 3.3.5. Temel Oyun Mekanikleri | Animasyon ve simülasyon işlemlerini yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | 19 Mayıs Atatürk'ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı | |||
MAYIS | 26-30 Mayıs | 3 | 3.4. TEST VE YAYINLAMA 3.4.1. Örnek Platform Oyunu Yapımı 2.Dönem 2.Sınav | Oluşturulan oyunu testinden sonra yayınlar | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | İstanbul'un Fethi (29 Mayıs) | |||
HAZİRAN | 02-06 Haziran | 3 | 3.4.1. Örnek Platform Oyunu Yapımı | Oluşturulan oyunu testinden sonra yayınlar | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
HAZİRAN | 09-13 Haziran | 3 | 3.4.2. Oyunu Test Etme 3.4.3. Oyunu Yayınlamam | Oluşturulan oyunu testinden sonra yayınlar | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... |
.......................................
Ders Öğretmeni
......................................
Ders Öğretmeni
......................................
Ders Öğretmeni
......................................
Ders Öğretmeni
..../..../2024
UYGUNDUR
......................................
Okul Müdürü