2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI ..........................................................................
ÇOCUK GELIŞIMI VE EĞITIMI ALANI 12. SINIF PROGRAMLAMA DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLANI

Ay Hafta Saat Ünite Konu Kazanım Açıklama Teknik Araç Ölçme Etkinlik
EYLÜL 09-13 Eylül 3 1. ÖĞRENME BİRİMİ: BLOK TABANLI PROGRAMLAMA 1.1. BLOK TABANLI PROGRAMLAMA ORTAMI 1.1.1. Kurulum Demokrasinin önemi Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar. Anlatım, araştırma, gösteri, örnek olay, soru-cevap, uygulama, bireysel öğretim, beyin fırtınası Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar, yazıcı/tarayıcı, internet bağlantısı, ilgili yazılımlar 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü
EYLÜL 16-20 Eylül 3 1.1.2. Hesap Oluşturma Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,... Gaziler Günü (19 Eylül), İlköğretim Haftası
EYLÜL 23-27 Eylül 3 1.1.3. Blok Tabanlı Programlama Yazılımı Arayüzü Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
EYLÜL 30 Eylül- 04 Ekim 3 1.2. TEMEL ALGORITMALAR Blok tabanlı programlama aracında uygun teknikleri kullanarak temel algoritmalar planlar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,... Hayvanları Koruma Günü (4 Ekim)
EKİM 07-11 Ekim 3 1.2. TEMEL ALGORITMALAR Blok tabanlı programlama aracında uygun teknikleri kullanarak temel algoritmalar planlar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
EKİM 14-18 Ekim 3 1.3. HATA AYIKLAMA Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın hatalarını ayıklar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
EKİM 21-25 Ekim 3 1.4. PROGRAMI GELIŞTIRME Atatürk'ün Cumhuriyetçilik İlkesi Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programı verilen ölçütlere göre geliştirerek düzenler. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
EKİM 28 Ekim- 01 Kasım 3 1.5. KARAR YAPILARI 1.Dönem 1.Sınav Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,... 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
KASIM 04-08 Kasım 3 1.5. KARAR YAPILARI Atatürk'ün eğitime ve bilime verdiği önem Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,... Atatürk Haftası
KASIM 11-15 Kasım 3 ARA TATİL (11-15 KASIM)
KASIM 18-22 Kasım 3 1.6. PROJE OLUŞTURMA Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur. Anlatım, araştırma, gösteri, örnek olay, soru-cevap, uygulama, bireysel öğretim, beyin fırtınası Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
KASIM 25-29 Kasım 3 1.6. PROJE OLUŞTURMA Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,... Öğretmenler Günü (24 Kasım)
ARALIK 02-06 Aralık 3 1.6. PROJE OLUŞTURMA Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,... Dünya Engelliler Günü (3 Aralık)
ARALIK 09-13 Aralık 3 2. ÖĞRENME BİRİMİ: NESNELERİN İNTERNETİ 2.1. DEVRE ELEMANLARI 2.1.1. Kondansatör 2.1.2. Direnç Devre elemanlarının görevlerini açıklar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
ARALIK 16-20 Aralık 3 2.1.3. Bobin 2.1.4. Diyot Devre elemanlarının görevlerini açıklar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
ARALIK 23-27 Aralık 3 2.1.5. Mikroçip 2.1.6. Transistör Devre elemanlarının görevlerini açıklar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,... Mehmet Akif Ersoy’u Anma Haftası
ARALIK 30 Aralık- 03 Ocak 3 2.2. BLOK TEMELLI PROGRAMLAMA ARAÇLARI 1.Dönem 2.Sınav Blok temelli programlama araçlarıyla uygulamalar yapar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
OCAK 06-10 Ocak 3 2.2. BLOK TEMELLI PROGRAMLAMA ARAÇLARI Blok temelli programlama araçlarıyla uygulamalar yapar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
OCAK 13-17 Ocak 3 2.3. NESNELERIN İNTERNETINDE PROGRAMLAMA 2.3.1. Veri işleme süreçleri Programlama dili ile nesnelerin interneti için program yazar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
OCAK 20-24 Ocak 3 YARI YIL TATİLİ (20 OCAK - 3 ŞUBAT)
OCAK 27-31 Ocak 3 YARI YIL TATİLİ (20 OCAK - 3 ŞUBAT)
ŞUBAT 03-07 Şubat 3 2.3. NESNELERIN İNTERNETINDE PROGRAMLAMA 2.3.1. Veri işleme süreçleri Programlama dili ile nesnelerin interneti için program yazar. Anlatım, araştırma, gösteri, örnek olay, soru-cevap, uygulama, bireysel öğretim, beyin fırtınası Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
ŞUBAT 10-14 Şubat 3 2.4. MIKRODENETLEYICI KART YAPISI VE ARAYÜZÜ Mikrodenetleyici kart donanımı üzerinde yazılım dilini kullanır. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
ŞUBAT 17-21 Şubat 3 2.5. SIMÜLASYON ARACI Simülasyon aracı (Packet Tracer) kullanarak bir sistem tasarlar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
ŞUBAT 24-28 Şubat 3 3. ÖĞRENME BİRİMİ: OYUN PROGRAMLAMA 3.1. OYUN PROGRAMLAMA TEMELLERI 3.1.1. Oyun Kavramı Temel kodlama ve kullanıcı etkileşim işlemlerini yapar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
MART 03-07 Mart 3 3.1.2. Oyun Geliştirmek İçin Temel Kavramlar Temel kodlama ve kullanıcı etkileşim işlemlerini yapar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
MART 10-14 Mart 3 3.2. KARAKTER VE ÇEVRE DÜZENLEME 3.2.1. Sahne Düzenleme Karakter ve çevre düzenlemelerini yapar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,... İstiklâl Marşı'nın Kabulü be Mehmet Akif Ersoy'u Anma Günü (12 Mart)
MART 17-21 Mart 3 3.2.2. Sahneye Nesne Ekleme Atatürk’ün vatan ve millet sevgisi Karakter ve çevre düzenlemelerini yapar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,... 18 Mart Çanakkale Zaferi, Şehitler Günü
MART 24-28 Mart 3 3.2.3. Sahneyi Ön İzleme 3.2.4. Oyunu Kaydetme 2.Dönem 1.Sınav Karakter ve çevre düzenlemelerini yapar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,... Dünya Tiyatrolar Günü (27 Mart)
MART 31 Mart- 04 Nisan 3 3.2.5. Sahne Arka Plan Rengini Değiştirme 3.2.6. Nesneye Davranış Ekleme Karakter ve çevre düzenlemelerini yapar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,... Kütüphaneler Haftası, Dünya Otizm Farkındalık Günü (2 Nisan)
NİSAN 07-11 Nisan 3 ARA TATİL (31 MART - 4 NİSAN)
NİSAN 14-18 Nisan 3 3.3. ANIMASYON VE SIMÜLASYON 3.3.1. Olaylar (EVENTS) Animasyon ve simülasyon işlemlerini yapar. Anlatım, araştırma, gösteri, örnek olay, soru-cevap, uygulama, bireysel öğretim, beyin fırtınası Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
NİSAN 21-25 Nisan 3 3.3.1. Olaylar (EVENTS) Çocuk, insan sevgisi ve evrensellik Animasyon ve simülasyon işlemlerini yapar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,... 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
NİSAN 28 Nisan- 02 Mayıs 3 3.3.2. Nesnelere Animasyon Ekleme Animasyon ve simülasyon işlemlerini yapar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,... Kût'ül Amâre Zaferi (29 Nisan), 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü
MAYIS 05-09 Mayıs 3 3.3.3. Menü Ekleme Animasyon ve simülasyon işlemlerini yapar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
MAYIS 12-16 Mayıs 3 3.3.4. Ses ve Müzik Ekleme Atatürkçü düşüncede yer alan temel fikirler Animasyon ve simülasyon işlemlerini yapar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
MAYIS 19-23 Mayıs 3 3.3.5. Temel Oyun Mekanikleri Animasyon ve simülasyon işlemlerini yapar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,... 19 Mayıs Atatürk'ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı
MAYIS 26-30 Mayıs 3 3.4. TEST VE YAYINLAMA 3.4.1. Örnek Platform Oyunu Yapımı 2.Dönem 2.Sınav Oluşturulan oyunu testinden sonra yayınlar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,... İstanbul'un Fethi (29 Mayıs)
HAZİRAN 02-06 Haziran 3 3.4.1. Örnek Platform Oyunu Yapımı Oluşturulan oyunu testinden sonra yayınlar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...
HAZİRAN 09-13 Haziran 3 3.4.2. Oyunu Test Etme 3.4.3. Oyunu Yayınlama Oluşturulan oyunu testinden sonra yayınlar. Anlatım, araştırma, gösteri,... Akıllı tahta/projeksiyon, bilgisayar,...

  • Bu plan Talim Terbiye Kurulunun yayınladığı Çerçeve Öğretim Programı ve Ders Bilgi Formlarına göre hazırlanmıştır.
  • Atatürkçülük konuları ile ilgili olarak Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 2104 ve 2488 sayılı Tebliğler Dergisinden yararlanılmıştır.

.......................................
Ders Öğretmeni

......................................
Ders Öğretmeni

......................................
Ders Öğretmeni

......................................
Ders Öğretmeni

..../..../2024
UYGUNDUR

......................................
Okul Müdürü