2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI ..........................................................................
BILIŞIM TEKNOLOJILERI ALANI 12. SINIF OYUN PROGRAMLAMA DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLANI
Ay | Hafta | Saat | Ünite | Konu | Kazanım | Açıklama | Teknik | Araç | Ölçme | Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EYLÜL | 09-13 Eylül | 4 | ÖĞRENME BİRİMİ: Oyun Programlama Temelleri 1. Kurulum ve Ayarlar 1.1. Oyun motoru ve kod editörünün kurulumu 1.2. Yeni bir proje oluşturma 1.3. Oyun motoru pencere ve menüleri | Oyun motoru ile yeni proje oluşturur. | Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap, grup çalışması, beyin fırtınası, uygulama | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon, oyun motoru, kod editörü, ders kitabı. | 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü | |||
EYLÜL | 16-20 Eylül | 4 | 2. Nesnelerle Çalışma 2.1. 2D ve 3D objeleri sahneye ekleme 2.2. Objeleri biçimlendirme 2.3. Dışardan projeye assets ekleme 2.4. Objelere kod ile erişim | Projeye dışarıdan nesne aktarır. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | Gaziler Günü (19 Eylül), İlköğretim Haftası | |||
EYLÜL | 23-27 Eylül | 4 | 3. Çarpışma Gövdesi 3.1. Çarpışma gövdesi (collider) kavramı ve türleri 3.2. Collider ekleme ve silme 3.3. Collider özellikleri | Çarpışma gövdesi oluşturur. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
EKİM | 30 Eylül- 04 Ekim | 4 | 4. Objeleri Fiziksel Hale Getirme 4.1. Rigidbody kavramı 4.2. Objelere rigidbody ekleme 4.3. Temel fiziksel özellikler | Temel fizik işlemlerini yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | Hayvanları Koruma Günü (4 Ekim) | |||
EKİM | 07-11 Ekim | 4 | 5. Oyun Programlama 5.1. Değişkenler ve sabitler 5.2. Operatörler 5.2. Karar kontrol deyimleri | Oyuna etkileşim ekler. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
EKİM | 14-18 Ekim | 4 | 5.3. Döngüler 5.4. Sınıf ve metotlar | Oyuna etkileşim ekler. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
EKİM | 21-25 Ekim | 4 | 5.5. SerializeField kavramı 5.6. Start ve Update metodları | Oyuna etkileşim ekler. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
EKİM | 28 Ekim- 01 Kasım | 4 | 5.5. OnCollision metodu 5.6. OnTrigger metodu 5.7. Destroy metodu 1.Dönem 1.Sınav | Oyuna etkileşim ekler. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı | |||
KASIM | 04-08 Kasım | 4 | 6. Kullanıcı Giriş İşlemleri 6.1. UI Nesneleri ekleme 6.2. Kullanıcı girişi | Kullanıcı girişi için kodlama yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | Atatürk Haftası | |||
KASIM | 11-15 Kasım | 4 | ARA TATİL (11-15 KASIM) | ARA TATİL (11-15 KASIM) | ||||||
KASIM | 18-22 Kasım | 4 | ÖĞRENME BİRİMİ: Karakter ve Çevre Düzenleme 1. Senaryo Oluşturma 1.1. Oyun fikirleri bulma 1.2. Fikirleri senaryoya dönüştürme | Senaryo oluşturma adımlarını yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap, grup çalışması, beyin fırtınası, uygulama | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
KASIM | 25-29 Kasım | 4 | 2. Resim Düzenleme 2.1. Resim düzenleme programları 2.2. Sprite kavramı | Resim düzenleme işlemlerini yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | Öğretmenler Günü (24 Kasım) | |||
ARALIK | 02-06 Aralık | 4 | 2.3. Tiles and tilemap | Resim düzenleme işlemlerini yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | Dünya Engelliler Günü (3 Aralık) | |||
ARALIK | 09-13 Aralık | 4 | 3. Materyaller ile Çalışma 3.1. Renk ve dokular | Yeni bir materyal oluşturur. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
ARALIK | 16-20 Aralık | 4 | 3.2. Doku hazırlama 3.3. Doku kaplama | Yeni bir materyal oluşturur. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
ARALIK | 23-27 Aralık | 4 | 4. Işıklandırma ve Kamera İşlemleri 4.1. Işık türleri | Oyun için uygun ışıklandırmayı yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | Mehmet Akif Ersoy’u Anma Haftası | |||
OCAK | 30 Aralık- 03 Ocak | 4 | 4.2. Işık ekleme ve düzenleme 1.Dönem 2.Sınav | Oyun için uygun ışıklandırmayı yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
OCAK | 06-10 Ocak | 4 | 4.3. Kamera ekleme ve ayarları 4.4. Birden fazla kamerayla çalışma | Oyun için uygun ışıklandırmayı yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
OCAK | 13-17 Ocak | 4 | 5. Modelleme Modu 5.1. Model oluşturma | Oyun motoru içerisinde modelleme modunu kullanır. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
OCAK | 20-24 Ocak | 4 | YARI YIL TATİLİ (20 OCAK - 3 ŞUBAT) | YARI YIL TATİLİ (20 OCAK - 3 ŞUBAT) | ||||||
OCAK | 27-31 Ocak | 4 | YARI YIL TATİLİ (20 OCAK - 3 ŞUBAT) | YARI YIL TATİLİ (20 OCAK - 3 ŞUBAT) | ||||||
ŞUBAT | 03-07 Şubat | 4 | ÖĞRENME BİRİMİ: Oyunda Animasyon 1. Yıkım İşlemleri 1.1. Nesneleri sahneden yok etme | Sahnede yıkım işlemlerini yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap, grup çalışması, beyin fırtınası, uygulama | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
ŞUBAT | 10-14 Şubat | 4 | 2. Sinematik Kavramı 2.1. Tanıtım penceresi ekleme 2.2. Hikaye ekleme | Sinematik efektler ekler. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
ŞUBAT | 17-21 Şubat | 4 | 3. Animasyon Oluşturma 3.1. Animator Controller ekleme 3.2. Animator Penceresi | Karakterlere animasyon ekler. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
ŞUBAT | 24-28 Şubat | 4 | 3.3. Animasyon durumları (states) 3.4. Durumlar arası geçiş 3.5. Koşul (conditions) ekleme | Karakterlere animasyon ekler. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
MART | 03-07 Mart | 4 | 3.6. Animasyonun kod ile kontrol edilmesi | Karakterlere animasyon ekler. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
MART | 10-14 Mart | 4 | 4. Parçacık Efektleri 4.1. Particle System ekleme 4.2. Efekt Türleri ile çalışma | Parçacık efektlerini kullanır. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | İstiklâl Marşı'nın Kabulü be Mehmet Akif Ersoy'u Anma Günü (12 Mart) | |||
MART | 17-21 Mart | 4 | 5. Çevre Tasarımı 5.1. Tasarımın önemi 5.2. Bina, ağaç, hayvan gibi nesnelerin eklenmesi 2.Dönem 1.Sınav | Çevre tasarımını yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | 18 Mart Çanakkale Zaferi, Şehitler Günü | |||
MART | 24-28 Mart | 4 | 5.3. Çevre tasarım uygulaması | Çevre tasarımını yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | Dünya Tiyatrolar Günü (27 Mart) | |||
NİSAN | 31 Mart- 04 Nisan | 4 | ARA TATİL (31 MART - 4 NİSAN) | ARA TATİL (31 MART - 4 NİSAN) | Kütüphaneler Haftası, Dünya Otizm Farkındalık Günü (2 Nisan) | |||||
NİSAN | 07-11 Nisan | 4 | 6. Ses Ekleme 6.1. Ses türleri 6.2. Etkileşim sesi 6.3. Arkaplan sesi ekleme | Oyuna ses ekler. | Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap, grup çalışması, beyin fırtınası, uygulama | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
NİSAN | 14-18 Nisan | 4 | ÖĞRENME BİRİMİ: Oyun Oluşturma ve Yayınlama 1. Yapay Zeka Kontrolcüsü 1.1. Yapay zeka bileşenleri | Oyuncu olmayan karakterler için yapay zekâ kontrolcüsünü kullanır. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
NİSAN | 21-25 Nisan | 4 | 1.2. AI durum değişkenlerini tanımlama Çocuk, insan sevgisi ve evrensellik | Oyuncu olmayan karakterler için yapay zekâ kontrolcüsünü kullanır. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı | |||
NİSAN | 28 Nisan- 02 Mayıs | 4 | 1.3. Davranış ağaçları 1.4. Düşman AI bileşenleri | Oyuncu olmayan karakterler için yapay zekâ kontrolcüsünü kullanır. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | Kût'ül Amâre Zaferi (29 Nisan), 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü | |||
MAYIS | 05-09 Mayıs | 4 | 1.5. Yapay zeka ile düşman karakter uygulaması | Oyuncu olmayan karakterler için yapay zekâ kontrolcüsünü kullanır. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
MAYIS | 12-16 Mayıs | 4 | 2. Oyun Test Aşaması 2.1. Hata türleri ve sebepleri | Oyunu test eder. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
MAYIS | 19-23 Mayıs | 4 | 2.2. Hata yakalama işlemi Atatürkçü düşüncede yer alan temel fikirler | Oyunu test eder. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | 19 Mayıs Atatürk'ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı | |||
MAYIS | 26-30 Mayıs | 4 | 3. Optimizasyon 3.1. Oyun menüsü oluşturma | Optimizasyon işlemlerini yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | İstanbul'un Fethi (29 Mayıs) | |||
HAZİRAN | 02-06 Haziran | 4 | 3.2. Oyun performansının iyileştirilmesi 2.Dönem 2.Sınav | Optimizasyon işlemlerini yapar. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
HAZİRAN | 09-13 Haziran | 4 | 4. Paketleme İşlemi | Oyunu son kullanıcı için paketler. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... | ||||
HAZİRAN | 16-20 Haziran | 4 | 4.1. Oyunu ilgili platforma göre paketleme 4.2. Oyunu yayınlama adımları | Oyunu son kullanıcı için paketler. | Anlatım, gösterip yaptırma,... | Bilgisayar, akıllı tahta/projeksiyon,... |
.......................................
Ders Öğretmeni
......................................
Ders Öğretmeni
......................................
Ders Öğretmeni
......................................
Ders Öğretmeni
..../..../2024
UYGUNDUR
......................................
Okul Müdürü