2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI ..........................................................................
12. SINIF MÜZIK DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLANI
Ay | Hafta | Saat | Ünite | Konu | Kazanım | Açıklama | Teknik | Araç | Ölçme | Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EYLÜL | 09-13 Eylül | 2 | 1. ÜNİTE Ses ve Müzik | İstiklâl Marşı | 12.A.1. İstiklâl Marşı’nı yönetir. | İlköğretim Haftası / 15 Temmuz "Demokrasi ve Millî Birlik Günü" | Anlatım, Soru-Cevap Aktif Gösterim, Uygulama, Grup Çalışması, Okuma, Yazma, Dikte, Rol Yapma, Gösteri Drama, Tekrar Etme | İstiklâl Marşı’nı yönetme çalışmalarında ses kayıtlarından yararlanılır. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK Marş yönetilirken vuruşların uygulanabilmesi için el ile yapılan her bir hareketin 1 vuruş olduğunu açıklayınız. Marşın yönetimini, Şekil 1.1 ve Şekil 1.2’de gösterildiği gibi başlangıç ve bitiş hareketleri ile örneklendiriniz. 2. ETKİNLİK Öğrencilerin marşın ritmini hissedebilmeleri için Şekil 1.3’te gösterildiği gibi ritim tutmalarını isteyiniz ve ritmine uygun olarak marşı seslendirmelerini sağlayınız. Hareketlerin pekiştirilmesi için öğrenciler tarafından tekrarlanmasını isteyiniz. ) | 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü | |
EYLÜL | 16-20 Eylül | 2 | 1. ÜNİTE Ses ve Müzik | İstiklâl Marşı | 12.A.1. İstiklâl Marşı’nı yönetir. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | İstiklâl Marşı’nı yönetme çalışmalarında ses kayıtlarından yararlanılır. (ETKİNLİKLER: 3. ETKİNLİK İstiklal Marşı dijital ortamdan çalınırken (belirlenen bir öğrencinin yönetiminde) marşın öğrenciler tarafından seslendirilmesini sağlayınız. Marşın sonunda, bitiş işaretini öğrencilere gösteriniz ve Marşı yöneten öğrencinin bunu pekiştirmesi ve kendinden emin bir şekilde yönetmesi için bitiş şeklini birkaç kez tekrarlatınız. Öğrencilere iş birliği yaptırarak (söyleme-yönetme) İstiklal Marşı’nı yönettiriniz. ) | Gaziler Günü (19 Eylül), İlköğretim Haftası | ||
EYLÜL | 23-27 Eylül | 2 | 2. ÜNİTE Temel Müzik Bilgileri | Aralık | 12.B.2. Yatay ve dikey sekizli aralığı tanır. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) Aralığın özelliği tanıtılır. b) Aralık ile ilgili işitme ve seslendirme çalışmaları yapılır. c) Aralıklar ile ilgili etkinlikler sadece öğrencilerin işitme duyularını güçlendirmeye (potansiyeline ulaştırmaya) ve sesleri ayırt etme yetilerini geliştirmeye yönelik olarak tasarlanmalı ve oyunlaştırılarak verilmelidir. Öğrenciler aralıklarla ilgili kuramsal olarak sorumlu tutulmamalıdır. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK Aralıkların işitsel olarak öğrenciler tarafından ayırt edilebilmesi için gerekli çalışmaları klavyeli çalgı ile yapınız. (Müzikte yatay/dikey aralık). 2. ETKİNLİK Klavyeli bir çalgı kullanarak sayfa 37’de verilen yatay ve dikey ezgi örneklerini çalınız. Bu çalışma ile yatay ve dikey sekizli aralık duyumunun öğrenciler tarafından ayırt edilmesini sağlayınız. 3. ETKİNLİK İçinde yatay ve dikey sekizli aralık bulunan marş örneklerini öğrencilere dinletiniz (100. Yıl Atatürk Marşı, Biz Atatürk Gençleriyiz vb.). Marşlardaki yatay ve dikey sekizli aralıkları öğrencilerle beraber belirleyiniz. 4. ETKİNLİK Aralıkların içsel duyumunun sağlanması için fonomimi tekniğini kullanınız. Sınıfı iki gruba ayırınız. Sol elinizle do notasını işaret ederken sağ elinizle aralık duyumunun güçlenmesi için farklı işaret ediniz. Birinci grup sol elin işaret ettiği notaları seslendirirken ikinci grubun sağ elin işaret ettiği notaları seslendirmelerini isteyiniz. ) | |||
EYLÜL | 30 Eylül- 04 Ekim | 2 | 2. ÜNİTE Temel Müzik Bilgileri | Aksak Usüller/Ölçüler | 12.B.3. Aksak usulleri/ölçüleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) 9/8’lik aksak ölçünün ritmik yapısı açıklanır ve bu ölçünün vuruşları ve usul darpları gösterilir. b) Türk müziğinde kullanılan 10/8’lik ve 12/8’lik usuller tanıtılır ve ilgili örnekler dinletilir. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK 9/8’lik usullerin vuruş şekillerini gösteriniz. Öğrencilerden vuruş şekilleri örneklenen usulleri, ritmik yapılarına dikkat ederek vurmalarını isteyiniz. 2. ETKİNLİK 9/8’lik usulde örnek olarak verilen “İnce Giyerim İnce” adlı eseri öğrencilere dinletiniz. ) | Hayvanları Koruma Günü (4 Ekim) | ||
EKİM | 07-11 Ekim | 2 | 2. ÜNİTE Temel Müzik Bilgileri | Aksak Usüller/Ölçüler | 12.B.3. Aksak usulleri/ölçüleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) 9/8’lik aksak ölçünün ritmik yapısı açıklanır ve bu ölçünün vuruşları ve usul darpları gösterilir. b) Türk müziğinde kullanılan 10/8’lik ve 12/8’lik usuller tanıtılır ve ilgili örnekler dinletilir. (ETKİNLİKLER: 3. ETKİNLİK 10/8’lik ve 12/8’lik usulde örnek olarak verilen “Güzele Bak Güzele” ve “Aşşahdan Gelirem” eserlerini öğrencilere nota üzerinden takip ettirerek dinletiniz. Vuruş gösterimlerini eserlerde belirtildiği şekliyle örneklendiriniz. Öğrencilerin çalışmalarını gerçekleştirirken birbirlerine saygı göstermelerini sağlayınız . ) | |||
EKİM | 14-18 Ekim | 2 | 3. ÜNİTE Müzikte Makam ve Çok Sesli Türk Müziği3. ÜNİTE Müzikte Makam ve Çok Sesli Türk Müziği | Türk Müziğinde Ses Sistemi | 12.B.1. Türk müziğinin makamsal yapısını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) Türk müziği ses sistemi ve notasyonuna yönelik aşağıda istenilen tüm çalışmalar hem Türk halk müziğini hem de Türk sanat müziğini kapsamalıdır. b) Kürdi, hüseyni ve nihavent makamlarında kullanılan ses değiştirici işaretleri tanımaya yönelik çalışmalar yapılır. c) Kürdi, hüseyni ve nihavent makamlarını dizi, durak, güçlü, seyir, donanım vb. özellikler bakımından tanır.(ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK Verilen örnek tabloyu tahtaya çiziniz. Kürdi, nihavent ve hüseyni makamlarında kullanılan değiştirici işaretleri boş bırakılan yerlere yazmalarını öğrencilerden isteyiniz. ) | |||
EKİM | 21-25 Ekim | 2 | 1. ÜNİTE Ses Ve Müzik | Marşlarımız | 12.A.2. Marşlarımızı anlamlarına uygun seslendirir. | 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) Millî birliğimizin ve beraberliğimizin önemini vurgulayan marşlarımızdan (İzmir Marşı, Gençlik Marşı ve Mehter marşları vb.) oluşan bir dağarcık hazırlanır. b) Marşlarımızın sözlerine ve ezgilerine dikkat edilerek seslendirilmeleri sağlanır. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı ile ilgili çalışmalara yer verilir. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK 25-33. sayfalarda yer alan millî mücadele ve kahramanlıkları konu alan marşları anlamlarına uygun olarak öğrencilerin seslendirmelerini sağlayınız. ‘‘100.Yıl Atatürk Marşı” ) | ||
EKİM | 28 Ekim- 01 Kasım | 2 | 3. ÜNİTE Müzikte Makam ve Çok Sesli Türk Müziği | Türk Müziğinin Makamsal Yapısı | 12.B.1. Türk müziğinin makamsal yapısını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) Türk müziği ses sistemi ve notasyonuna yönelik aşağıda istenilen tüm çalışmalar hem Türk halk müziğini hem de Türk sanat müziğini kapsamalıdır. b) Kürdi, hüseyni ve nihavent makamlarında kullanılan ses değiştirici işaretleri tanımaya yönelik çalışmalar yapılır. c) Kürdi, hüseyni ve nihavent makamlarını dizi, durak, güçlü, seyir, donanım vb. özellikler bakımından tanır. 10 Kasım Atatürk Haftası ile ilgili çalışmalara yer verilir. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK Öğrencilerin kürdi makamı dizisini seslendirmesini sağlayınız. 2. ETKİNLİK Öğrencilerin nihavent makamı dizisini seslendirmesini sağlayınız. 3. ETKİNLİK Öğrencilerin hüseyni makamı dizisini seslendirmesini sağlayınız. ) | 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı | ||
KASIM | 04-08 Kasım | 2 | 1. ÜNİTE Ses Ve Müzik | Marşlarımız | 12.A.2. Marşlarımızı anlamlarına uygun seslendirir. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) Millî birliğimizin ve beraberliğimizin önemini vurgulayan marşlarımızdan (İzmir Marşı, Gençlik Marşı ve Mehter marşları vb.) oluşan bir dağarcık hazırlanır. b) Marşlarımızın sözlerine ve ezgilerine dikkat edilerek seslendirilmeleri sağlanır. 10 Kasım Atatürk Haftası ile ilgili çalışmalara yer verilir. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK 25-33. sayfalarda yer alan millî mücadele ve kahramanlıkları konu alan marşları anlamlarına uygun olarak öğrencilerin seslendirmelerini sağlayınız. “İzmir Marşı”, “Ankara Marşı” ) | Atatürk Haftası | ||
KASIM | 11-15 Kasım | ARA TATİL (11-15 KASIM) | ||||||||
KASIM | 18-22 Kasım | 2 | 1. ÜNİTE Ses Ve Müzik | Marşlarımız | 12.A.2. Marşlarımızı anlamlarına uygun seslendirir. | 24 Kasım Öğretmenler Günü | Anlatım, Soru-Cevap Aktif Gösterim, Uygulama, Grup Çalışması, Okuma, Yazma, Dikte, Rol Yapma, Gösteri Drama, Tekrar Etme | a) Millî birliğimizin ve beraberliğimizin önemini vurgulayan marşlarımızdan (İzmir Marşı, Gençlik Marşı ve Mehter marşları vb.) oluşan bir dağarcık hazırlanır. b) Marşlarımızın sözlerine ve ezgilerine dikkat edilerek seslendirilmeleri sağlanır. 10 Kasım Atatürk Haftası ile ilgili çalışmalara yer verilir. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK 25-33. sayfalarda yer alan millî mücadele ve kahramanlıkları konu alan marşları anlamlarına uygun olarak öğrencilerin seslendirmelerini sağlayınız. “İzmir Marşı”, “Ankara Marşı” ) | ||
KASIM | 25-29 Kasım | 2 | 3. ÜNİTE Müzikte Makam ve Çok Sesli Türk Müziği | Türk Müziğinde Makamsal Eserler | 12.A.5. Türk müziğine ait makamsal eserleri seslendirir. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) Kürdi, hüseyni ve nihavent makamlarında kuramsal ayrıntıya girilmeden makamlarla ilgili dinleme, söyleme ve makamsal etkiyi hissetme çalışmaları yapılır. b) Kürdi, hüseyni ve nihavent makamlarında bestelenmiş seçkin eserler dinletilir ve eserlerin seslendirilmesine yönelik çalışmalar yapılması sağlanır. c) Farklı bölgelere ait eserlere (türkü, şarkı) yer verilir. ç) İlgili her makam Türk halk müziği ve Türk sanat müziği eserlerinden örneklendirilir. d) Dinî müzik örneklerinden oluşan eserler seslendirir. Ezanların vakitlere göre Türk müziği makamlarında (saba, rast, hicaz, segâh, uşşak) okunduğu vurgulanır. 24 Kasım Öğretmenler Günü ile ilgili çalışmalara yer verilir. “Öğretmen Marşı” (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK Kürdi, nihavent ve hüseyni makamlarını hissettirmek ve pekiştirmek amacıyla Tablo 3.3’te verilen eser örneklerinden yararlanarak öğrencilerin bir arşiv oluşturmalarını ve arşivlerinden seçtikleri eserleri seslendirmelerini sağlayınız. 2. ETKİNLİK Kürdi makamında yazılmış olan “Duydum ki Unutmuşsun Gözlerimin Rengini“ ve “Seninle Tattım Ben Her Mutluluğu“ isimli şarkıları dinletiniz ve öğretiniz. 3. ETKİNLİK Hüseyni makamında yazılmış olan “Kul Olayım Kalem Tutan Ellere“ türküsünü dinletiniz ve öğretiniz. ) | Öğretmenler Günü (24 Kasım) | ||
ARALIK | 02-06 Aralık | 2 | 3. ÜNİTE Müzikte Makam ve Çok Sesli Türk Müziği | Türk Müziğinde Makamsal Eserler | 12.A.5. Türk müziğine ait makamsal eserleri seslendirir. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) Kürdi, hüseyni ve nihavent makamlarında kuramsal ayrıntıya girilmeden makamlarla ilgili dinleme, söyleme ve makamsal etkiyi hissetme çalışmaları yapılır. b) Kürdi, hüseyni ve nihavent makamlarında bestelenmiş seçkin eserler dinletilir ve eserlerin seslendirilmesine yönelik çalışmalar yapılması sağlanır. c) Farklı bölgelere ait eserlere (türkü, şarkı) yer verilir. ç) İlgili her makam Türk halk müziği ve Türk sanat müziği eserlerinden örneklendirilir. d) Dinî müzik örneklerinden oluşan eserler seslendirir. Ezanların vakitlere göre Türk müziği makamlarında (saba, rast, hicaz, segâh, uşşak) okunduğu vurgulanır. (ETKİNLİKLER: 4. ETKİNLİK Nihavent makamında yazılmış olan “Bugün Yine Gönlümün Bahçesinde Gezindim” isimli şarkıyı öğretiniz. 5. ETKİNLİK Kürdi makamında yazılmış olan “Üzüldüğün Şeye Bak” ve “Karahisar Kalesi” adlı şarkıları, nihavent makamında yazılmış olan “Gözleri Aşka Gülen” adlı şarkıyı ve hüseyni makamında yazılmış olan “Zeytin Gözlüm” adlı şarkıyı dinletiniz. Şarkıyı seslendirerek makamsal etkinin pekiştirilmesini sağlayınız. ) | Dünya Engelliler Günü (3 Aralık) | ||
ARALIK | 09-13 Aralık | 2 | 3. ÜNİTE Müzikte Makam ve Çok Sesli Türk Müziği | Türk Müziğinde Makamsal Eserler | 12.A.5. Türk müziğine ait makamsal eserleri seslendirir. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) Kürdi, hüseyni ve nihavent makamlarında kuramsal ayrıntıya girilmeden makamlarla ilgili dinleme, söyleme ve makamsal etkiyi hissetme çalışmaları yapılır. b) Kürdi, hüseyni ve nihavent makamlarında bestelenmiş seçkin eserler dinletilir ve eserlerin seslendirilmesine yönelik çalışmalar yapılması sağlanır. c) Farklı bölgelere ait eserlere (türkü, şarkı) yer verilir. ç) İlgili her makam Türk halk müziği ve Türk sanat müziği eserlerinden örneklendirilir. d) Dinî müzik örneklerinden oluşan eserler seslendirir. Ezanların vakitlere göre Türk müziği makamlarında (saba, rast, hicaz, segâh, uşşak) okunduğu vurgulanır. (ETKİNLİKLER: 6. ETKİNLİK 61- 63. sayfalarda verilen farklı bölgelere ait türkü ve şarkı formundaki eserleri, kültürel mirasımıza sahip çıkmanın önemine vurgu yaparak öğretiniz. Öğrencilerin bu eserleri seslendirmelerini sağlayınız. 7. ETKİNLİK Kürdi, hüseyni ve nihavent makamlarına örnek olarak 64-67. sayfalarda verilen Türk halk müziği ve Türk sanat müziği eserlerini öğretiniz ve öğrencilerin bu eserleri seslendirmelerini sağlayınız. ) | |||
ARALIK | 16-20 Aralık | 2 | 3. ÜNİTE Müzikte Makam ve Çok Sesli Türk Müziği | Türk Müziğinde Makamsal Eserler | 12.A.5. Türk müziğine ait makamsal eserleri seslendirir. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) Kürdi, hüseyni ve nihavent makamlarında kuramsal ayrıntıya girilmeden makamlarla ilgili dinleme, söyleme ve makamsal etkiyi hissetme çalışmaları yapılır. b) Kürdi, hüseyni ve nihavent makamlarında bestelenmiş seçkin eserler dinletilir ve eserlerin seslendirilmesine yönelik çalışmalar yapılması sağlanır. c) Farklı bölgelere ait eserlere (türkü, şarkı) yer verilir. ç) İlgili her makam Türk halk müziği ve Türk sanat müziği eserlerinden örneklendirilir. d) Dinî müzik örneklerinden oluşan eserler seslendirir. Ezanların vakitlere göre Türk müziği makamlarında (saba, rast, hicaz, segâh, uşşak) okunduğu vurgulanır. (ETKİNLİKLER: 8. ETKİNLİK Öğrencilere farklı makamdaki ezan örneklerini dinletiniz. Vakitlerine göre ezanların makamlarını öğrencilerin ayırt etmelerini sağlayınız. 9. ETKİNLİK Dinî müzik türlerinden “Aşkın Aldı Benden Beni” isimli segâh nefesi ve “Ben Yürürüm Yane Yane” adlı eseri öğretiniz. Öğrencilerin bu eserleri seslendirmelerini sağlayınız. ) | |||
ARALIK | 23-27 Aralık | 2 | 3. ÜNİTE Müzikte Makam ve Çok Sesli Türk Müziği | Türk Müziği Eserleri | 12.D.1. Türk müziği eserlerini dinleyerek dağarcık oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) Öğrencilerin yurdumuzun farklı yörelerine ait müzikleri araştırmaları ve buldukları örneklerden oluşan bir dinleti düzenlemeleri sağlanır. b) Farklı kültürlere saygı duymanın gerekliliği vurgulanır. c) Öğrencilerin müzik alanı ile ilgili edindikleri veya ürettikleri her türlü çalışmayı (eser ses kayıtları, nota yazıları vb.) sınıflandırıp çeşitli bilişim teknolojisi gereçlerinin desteğiyle gerek yazılı gerek sayısal (dijital) veri olarak bir müzik arşivi oluşturmaları sağlanır. ç) Müzik arşivi için önerilen sanatçılar ve eserlere örnekler… (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK Öğrencilere aşağıda adı verilen bestecilerin farklı tür ve özelliklere sahip eserlerinden seçtiğiniz örnekleri dinletiniz. Bu örneklerden yola çıkarak öğrencilerin müzik arşivi oluşturmalarını sağlayınız. 2. ETKİNLİK 72-73. sayfalarda verilen Münir Nurettin Selçuk’un “Sana Dün Bir Tepeden Baktım Aziz İstanbul” adlı eserini öğrencilere nota üzerinden takip ettirerek dinletiniz. Öğrencilerden bu eser ile ilgili duygu ve düşüncelerini ifade etmelerini isteyiniz, onlara eseri öğretiniz. ) | Mehmet Akif Ersoy’u Anma Haftası | ||
ARALIK | 30 Aralık- 03 Ocak | 2 | 3. ÜNİTE Müzikte Makam ve Çok Sesli Türk Müziği | 20.Yüzyıldan Günümüze Türk Müziği | 12.D.5. 20. yüzyıldan günümüze Türk müziğinin genel özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) 20. yüzyıldan günümüze Türk müziğine ilişkin araştırma yapılarak elde edilen bilgilerin sınıfta paylaşılması sağlanır. b) 20. yüzyıldan günümüze önemli müzik şahsiyetlerinden, Tanburi Cemil Bey, Hüseyin Sadettin Arel, Münir Nurettin Selçuk, Lavtacı Andon, Refik Fersan, Şerif Muhittin Targan, Yorgo Bacanos, Mükerrem Kemertaş, Bayram Aracı, Zekeriya Bozdağ, Raci Alkır, Ahmet Gazi Ayhan, Neşet Ertaş gibi kişiliklerin Türk müzik tarihindeki yeri ve önemi vurgulanır. c) 20. yüzyıldan günümüze bestecilerin eserlerinden örnekler tanır. ç) 20. yüzyıldan günümüze Türk müziği sesli ve görüntülü kayıtlardan (fotoğraf, resim, video, ses kaydı vb.) yararlanılarak tanıtılır. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK Öğrencilere 20. yüzyıldan bugüne kadar Türk müziğinin gelişimi ile ilgili yukarıda verilen bilgileri açıkladıktan sonra öğrencilerden konu ile ilgili araştırma yaparak sınıfta sunum yapmalarını isteyiniz. ) | |||
OCAK | 06-10 Ocak | 2 | 3. ÜNİTE Müzikte Makam ve Çok Sesli Türk Müziği | 20.Yüzyıldan Günümüze Türk Müziği | 12.D.5. 20. yüzyıldan günümüze Türk müziğinin genel özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) 20. yüzyıldan günümüze Türk müziğine ilişkin araştırma yapılarak elde edilen bilgilerin sınıfta paylaşılması sağlanır. b) 20. yüzyıldan günümüze önemli müzik şahsiyetlerinden, Tanburi Cemil Bey, Hüseyin Sadettin Arel, Münir Nurettin Selçuk, Lavtacı Andon, Refik Fersan, Şerif Muhittin Targan, Yorgo Bacanos, Mükerrem Kemertaş, Bayram Aracı, Zekeriya Bozdağ, Raci Alkır, Ahmet Gazi Ayhan, Neşet Ertaş gibi kişiliklerin Türk müzik tarihindeki yeri ve önemi vurgulanır. c) 20. yüzyıldan günümüze bestecilerin eserlerinden örnekler tanır. ç) 20. yüzyıldan günümüze Türk müziği sesli ve görüntülü kayıtlardan (fotoğraf, resim, video, ses kaydı vb.) yararlanılarak tanıtılır. (ETKİNLİKLER: 2. ETKİNLİK Öğrencilere 20. yüzyıldan bugüne önemli müzik şahsiyetlerinden hangilerini bildiklerini sorunuz. Yukarıda tanıtılan müzik şahsiyetlerinin ses ve görüntü kayıtlarından yararlanarak öğrencilerden bir sunum hazırlamalarını isteyiniz, öğrencilerin Türk müziğini tanımalarını sağlayınız. ) | |||
OCAK | 13-17 Ocak | 2 | 3. ÜNİTE Müzikte Makam ve Çok Sesli Türk Müziği | Cumhuriyet Dönemi Bestecileri | 12.D.3. Cumhuriyet Dönemi bestecilerinin eserleriyle Türk müziğine katkılarını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | Ahmet Adnan Saygun, Ulvi Cemal Erkin, Cemal Reşit Rey, Hasan Ferit Alnar, Necil Kazım Akses, Ekrem Zeki Ün, Osman Zeki Üngör, Halil Bedî Yönetken, Ferit Tüzün, Muammer Sun, Saip Egüz, Nevit Kodallı, İlhan Usmanbaş, İlhan Baran, Kemal İlerici, Bülent Arel gibi besteciler hakkında bilgi verilir. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK Saip Egüz, Muhammer Sun, Nevit Kodallı gibi önemli Türk bestecilerinin Türk müziğine katkıları ile ilgili öğrencilerden bir sunum yapmalarını isteyiniz. Bu bestecilerin eserlerinden örnekler dinletiniz. Her bir öğrencinin sorumluluk almasına özen gösteriniz. ) | |||
OCAK | 20-24 Ocak | YARI YIL TATİLİ (20 OCAK - 3 ŞUBAT) | ||||||||
OCAK | 27-31 Ocak | YARI YIL TATİLİ (20 OCAK - 3 ŞUBAT) | ||||||||
ŞUBAT | 03-07 Şubat | 2 | 3. ÜNİTE Müzikte Makam ve Çok Sesli Türk Müziği | Çok Sesli Türk Müziği Ve Klasik Batı Müziği | 12.D.2. Çoksesli Türk müziği ve Klasik Batı müziğinden seçkin eserler dinler. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif Gösterim, Uygulama, Grup Çalışması, Okuma, Yazma, Dikte, Rol Yapma, Gösteri Drama, Tekrar Etme | a) Farklı müzik biçimlerinden (konçerto, senfoni, opera, oratoryo, bale, süit, lied vb.) seçkin örnekler dinletilir. b) A. Vivaldi’nin “Mevsimler Konçertosu”, W. A. Mozart’ın “40. Senfoni”, G. Bizet’nin “Carmen Operası”, U. C. Erkin’in “Köçekçe Süiti”, A. A. Saygun’un “Yunus Emre Oratoryosu” vb. eserler örnek verilir. c) Batı müziğinin tür ve biçimleri hatırlatılır. (ETKİNLİKLER: 2. ETKİNLİK Çok sesli Türk müziğine örnek olarak Adnan Saygun’un “Demet Süit” ve “Yunus Emre Oratoryosu”, Ulvi Cemal Erkin’in “Köçekçe Süiti”, Cemal Reşit Rey’in “Cem Sultan” ve “Çelebi” operaları gibi eserlerini öğrencilere dinletiniz. ) | |||
ŞUBAT | 10-14 Şubat | 2 | 3. ÜNİTE Müzikte Makam ve Çok Sesli Türk Müziği | Çok Sesli Türk Müziği Ve Klasik Batı Müziği | 12.D.2. Çoksesli Türk müziği ve Klasik Batı müziğinden seçkin eserler... | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) Farklı müzik biçimlerinden (konçerto, senfoni, opera, oratoryo, bale, süit, lied vb.) seçkin örnekler dinletilir. b) A. Vivaldi’nin “Mevsimler Konçertosu”, W. A. Mozart’ın “40. Senfoni”, G. Bizet’nin “Carmen Operası”, U. C. Erkin’in “Köçekçe Süiti”, A. A. Saygun’un “Yunus Emre Oratoryosu” vb. eserler örnek verilir. c) Batı müziğinin tür ve biçimleri hatırlatılır. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK Klasik Batı müziğine örnek olarak Vivaldi’nin “Mevsimler Konçertosu”nu dinletiniz. Öğrencilerden bu eseri dinledikten sonra eser ile ilgili duygu ve düşüncelerini paylaşmalarını isteyiniz. Bir sonraki ders için W. A. Mozart ve eserleriyle ilgili görseller ve ses kayıtlarından oluşan bir sunum hazırlamalarını isteyiniz. ) | |||
ŞUBAT | 17-21 Şubat | 2 | 3. ÜNİTE Müzikte Makam ve Çok Sesli Türk Müziği | Çok Sesli Türk Müziği Ve Klasik Batı Müziği | 12.D.2. Çoksesli Türk müziği ve Klasik Batı müziğinden seçkin eserler... | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) Farklı müzik biçimlerinden (konçerto, senfoni, opera, oratoryo, bale, süit, lied vb.) seçkin örnekler dinletilir. b) A. Vivaldi’nin “Mevsimler Konçertosu”, W. A. Mozart’ın “40. Senfoni”, G. Bizet’nin “Carmen Operası”, U. C. Erkin’in “Köçekçe Süiti”, A. A. Saygun’un “Yunus Emre Oratoryosu” vb. eserler örnek verilir. c) Batı müziğinin tür ve biçimleri hatırlatılır. (ETKİNLİKLER: 3. ETKİNLİK Klasik Batı müziğine örnek olarak verilen Georges Bizet’in (Jorj Bızey) “Carmen (Karmen) Operası”nın konusunu anlatınız. Carmen Operası’nı dinletiniz. ) | |||
ŞUBAT | 24-28 Şubat | 2 | 4. ÜNİTE Türk Halk Müziği | Türk Halk Müziği Form ve Türleri | 12.D.9. Türk halk müziği formlarını ayırt eder. 12.D.10. Türk halk müziği türlerini ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | Kırık hava, uzun hava ve karma hava formları tanıtılır. Bozlak, barak, maya, hoyrat, gazel, gurbet havası, zeybek, mengi, bengi, karşılama, horon, halay gibi türler tanıtılır. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK Kırık hava olarak “Uzun İnce Bir Yoldayım” türküsünü nota üzerinden takip ettirerek dinletiniz. Öğrencilerin Türk müziğini tanıması ve sevmesi için türün farklı yörelere ait diğer örneklerini dinleterek işitsel olarak pekiştirilmesini sağlayınız. “Antalya’nın Mor Üzümü”, “Kütahya’nın Pınarları”, “Ordu’nun Dereleri”, “Edremit Van’a Bakar”, “Mendilim Kaldı Dutta” gibi eserleri dinletiniz. 2. ETKİNLİK Uzun hava formunun maya türüne örnek olarak verilen “Bulut Gat Gat Olmuş” adlı eseri öğrencilerle birlikte inceleyiniz. Burdur yöresinden bir gurbet “Ali de Beyim Daş Başına Oturur”, Erzurum yöresinden bir maya “Huma Kuşu”, Gaziantep yöresinden bir barak “Aman Geze Geze de Yüreğime Dert Oldu”, Çorum yöresinden bir bozlak “Gayrı Dayanamam Ben Bu Hasrete” uzun havalarını dinleterek öğrencilerin yöreler arası farklılıkları ayırt etmesini sağlayınız. ) | |||
MART | 03-07 Mart | 2 | 4. ÜNİTE Türk Halk Müziği | Türk Halk Müziği Form ve Türleri | 12.D.9. Türk halk müziği formlarını ayırt eder. 12.D.10. Türk halk... | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | Kırık hava, uzun hava ve karma hava formları tanıtılır. Bozlak, barak, maya, hoyrat, gazel, gurbet havası, zeybek, mengi, bengi, karşılama, horon, halay gibi türler tanıtılır. (ETKİNLİKLER: 3. ETKİNLİK Karma havaların diğer halk müziği formlarından ayırt edilebilmesi için öğrencilere sayfa 87’de örnek olarak verilen “Çoktan Beri Yollarını Gözlerim” isimli eseri inceletiniz. Bu formun farklı örneklerinin öğrenciler tarafından araştırılarak sınıfta dinlenilmesini sağlayınız. 4. ETKİNLİK Türk halk müziği türlerinin ayırt edilebilmesi için farklı türlerin örnek eserlerini sınıfta dinletiniz. Karşılama için “Merzifon Karşılaması”, halay için “Sivas Halayı”, hoyrat için “Şirvan Hoyratı”, bozlak için “Gayri Dayanamam Ben Bu Hasrete”, horon için “Koçari“, zeybek için “Harmandalı” ve maya için “Huma Kuşu” gibi eserleri örnek olarak seçebilirsiniz. (12.D.10). ) | |||
MART | 10-14 Mart | 2 | 5. ÜNİTE Müzik Kültürü | Türk Müziği Besteci ve Yorumcuları | 12.D.6. Türk müziği besteci ve yorumcularını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) Türk sanat müziği besteci ve yorumcularından Hafız Burhan, Hafız Sami Efendi, Kâni Karaca, Bekir Sıtkı Sezgin, Cinuçen Tanrıkorur, Müzeyyen Senar, Safiye Ayla, Selahaddin Pınar, Selahattin İçli, Zeki Müren, Ziya Taşkent gibi önemli sanatçılar ve eserleri sesli, görüntülü kayıtlardan (konser, resim, afiş, fotoğraf, video, ses kaydı vb.) yararlanılarak tanıtılır. b) Türk halk müziği besteci ve yorumcularından Neşet Ertaş, Ali Ekber Çiçek, Özay Gönlüm, Hacı Taşan, Muharrem Ertaş, Ali Ersan gibi önemli sanatçılar ve eserleri sesli, görüntülü kayıtlardan yararlanılarak tanıtılır. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK TSM besteci ve yorumcularından Zeki Müren, Hafız Burhan, Kani Karaca, Cinuçen Tanrıkorur, Selahattin Pınar ve Selahattin İçli’nin hayatları hakkında bilgil veriniz. Bu bestecilerin eserlerinden örnekler dinletiniz. Öğrencilere dinledikleri eserler ve bestecileri ile ilgili düşüncelerini ve bu eserlerin bugüne kadar dinlemiş oldukları diğer eserlerden farklarının neler olduğunu sorunuz. Bu farklar üzerinde beyin fırtınası yaptırınız. 2. ETKİNLİK Öğrencilerden Hafız Sami Efendi, Bekir Sıtkı Sezgin, Müzeyyen Senar, Safiye Ayla gibi Türk müziği besteci ve yorumcularının yaşamları ve Türk müziğine katkıları ile ilgili bir sunum hazırlamalarını isteyiniz. ) | İstiklâl Marşı'nın Kabulü be Mehmet Akif Ersoy'u Anma Günü (12 Mart) | ||
MART | 17-21 Mart | 2 | 1. ÜNİTE Ses ve Müzik | İstiklâl Marşı | 12.A.1. İstiklâl Marşı’nı yönetir. | 18 Mart Çanakkale Zaferi | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | İstiklâl Marşı’nı yönetme çalışmalarında ses kayıtlarından yararlanılır. 12 Mart İstiklal Marşının Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy’u Anma Günü ile ilgili çalışmalar yapılır. (ETKİNLİKLER: 4. ETKİNLİK “İstiklal Marşı’nın Kabulü” ve “İstiklal Marşı’nın Bestelenmesi” yazılarından yola çıkarak İstiklal Marşı’nın nasıl ve hangi şartlarda kabul edilip bestelendiğini anlatınız. ) | 18 Mart Çanakkale Zaferi, Şehitler Günü | |
MART | 24-28 Mart | 2 | 1. ÜNİTE Ses Ve Müzik | Marşlarımız | 12.A.2. Marşlarımızı anlamlarına uygun seslendirir. | Türk Dünyası ve Toplulukları Haftası | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) Millî birliğimizin ve beraberliğimizin önemini vurgulayan marşlarımızdan (İzmir Marşı, Gençlik Marşı ve Mehter marşları vb.) oluşan bir dağarcık hazırlanır. b) Marşlarımızın sözlerine ve ezgilerine dikkat edilerek seslendirilmeleri sağlanır. 18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma Günü ile ilgili çalışmalar yapılır. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK 25-33. sayfalarda yer alan millî mücadele ve kahramanlıkları konu alan marşları anlamlarına uygun olarak öğrencilerin seslendirmelerini sağlayınız. “Dumlupınar” ) | Dünya Tiyatrolar Günü (27 Mart) | |
MART | 31 Mart- 04 Nisan | 2 | 5. ÜNİTE Müzik Kültürü | Türk Müziği Besteci ve Yorumcuları | 12.D.6. Türk müziği besteci ve yorumcularını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) Türk sanat müziği besteci ve yorumcularından Hafız Burhan, Hafız Sami Efendi, Kâni Karaca, Bekir Sıtkı Sezgin, Cinuçen Tanrıkorur, Müzeyyen Senar, Safiye Ayla, Selahaddin Pınar, Selahattin İçli, Zeki Müren, Ziya Taşkent gibi önemli sanatçılar ve eserleri sesli, görüntülü kayıtlardan (konser, resim, afiş, fotoğraf, video, ses kaydı vb.) yararlanılarak tanıtılır. b) Türk halk müziği besteci ve yorumcularından Neşet Ertaş, Ali Ekber Çiçek, Özay Gönlüm, Hacı Taşan, Muharrem Ertaş, Ali Ersan gibi önemli sanatçılar ve eserleri sesli, görüntülü kayıtlardan yararlanılarak tanıtılır. (ETKİNLİKLER: 3. ETKİNLİK THM besteci ve yorumcularından Ali Ekber Çiçek, Muharrem Ertaş, Özay Gönlüm ve Hacı Taşan’ın hayatları ile ilgili bilgi veriniz. Öğrencilere bu bestecilerin eserlerinden “Bugün Ben Bir Güzel Gördüm”, “Bahça Duvarından Aştım”, “Denizli’nin Horozları”, “Allı Turnam” gibi örnekleri dinletiniz. Dinledikleri eserler ve besteciler hakkındaki düşüncelerini sorunuz. 4. ETKİNLİK Öğrencilerden Neşet Ertaş, Ali Ersan gibi Türk halk müziği besteci ve yorumcularının yaşamları ve Türk halk müziğine katkıları ile ilgili bir sunum hazırlamalarını: bestecilerle ilgili buldukları afiş, fotoğraf ve kayıtlarını sınıfa getirmelerini isteyiniz. Ses kayıtlarını sınıf ortamında dinletiniz. ) | Kütüphaneler Haftası, Dünya Otizm Farkındalık Günü (2 Nisan) | ||
NİSAN | 07-11 Nisan | ARA TATİL (31 MART - 4 NİSAN) | ||||||||
NİSAN | 14-18 Nisan | 2 | 5. ÜNİTE Müzik Kültürü | Ulusal Halk Müziği Çalgıları | 12.D.8. Dünyanın değişik bölgelerindeki halk müziği çalgılarını Türk müziği çalgılarıyla ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif Gösterim, Uygulama, Grup Çalışması, Okuma, Yazma, Dikte, Rol Yapma, Gösteri Drama, Tekrar Etme | Tulum-gayda, ut-lavta, kanun-santur vb. çalgıların benzerlikleri vurgulanır. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK Tulum, ut, kanun gibi Türk müziği enstrümanlarının örnek eserlerini dinleterek öğrencilerden duydukları seslerin hangi çalgılara ait olduğunu ayırt etmelerini isteyiniz. H. Ferit Alnar’ın “Kanun Konçertosu no:1”, Cemal Reşit Rey’in “Üç Ut’un Hikâyesi” adlı eserleri ile Karadeniz yöresi halk ezgilerinden horonlar örnek olarak dinletilebilir. ) | |||
NİSAN | 21-25 Nisan | 2 | 5. ÜNİTE Müzik Kültürü | Ulusal Halk Müziği Çalgıları | 12.D.8. Dünyanın değişik bölgelerindeki halk müziği çalgılarını Türk müziği çalgılarıyla... | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | Tulum-gayda, ut-lavta, kanun-santur vb. çalgıların benzerlikleri vurgulanır. (ETKİNLİKLER: 2. ETKİNLİK Öğrencilere gayda, santur ve lavta ile ilgili örnek eser dinleterek öğrencilerden duydukları seslerin hangi çalgılara ait olduğunu ayırt etmelerini isteyiniz. Lavta için “Lavta Solo”, santur için Neyzen Tevfik’in “Nihavent Saz Semaisi”, gayda için “Scotland the Brave (Skatlınd di Breyv)” örnek eser olarak dinletilebilir. Bilinmeye değer diğer önemli dünya çalgılarını araştırmalarını sağlayacak bir proje ödevi veriniz. ) | 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı | ||
NİSAN | 28 Nisan- 02 Mayıs | 2 | 5. ÜNİTE Müzik Kültürü | Orkestra ve Koro Şefleri | 12.D.7. Önde gelen orkestra-koro şefleri ve çalışmaları ile ilgili örnekler sergiler. | Kût'ül Amâre Zaferi (29 Nisan) 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | Önde gelen Türk ve yabancı orkestra-koro şeflerinden Rıza Rit, Mesut Cemil, Muzaffer Sarısözen, Yücel Paşmakçı, Adnan Ataman, Hikmet Şimşek, Gustavo Dudamel, Claudio Abbado, Herbert Von Karajan, Leonard Bernstein, Zubin Mehta ve diğer belli başlı şeflerin yönettikleri orkestraların görüntü ve ses kayıtlarından yararlanılarak tanıtılır. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK Hikmet Şimşek, Muzaffer Sarısözen, Rıza Rit, Yücel Paşmakçı, Adnan Ataman ve Mesut Cemil ile ilgili bilgilendirme yapınız. Öğrencilerden bu sanatçıların görsel ve video kayıtlarından yararlanarak bir sunum yapmalarını isteyiniz. 2. ETKİNLİK Yabancı orkestra şefleri Claudio Abbado (Kladyo Abbado), Zubin Mehta (Zubin Mehta) yönetimindeki orkestra kayıtlarından yararlanarak öğrencilere dinleme etkinliği yaptırınız. ) | Kût'ül Amâre Zaferi (29 Nisan), 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü | |
MAYIS | 05-09 Mayıs | 2 | 1. ÜNİTE Ses Ve Müzik | Marşlarımız | 12.A.2. Marşlarımızı anlamlarına uygun seslendirir. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) Millî birliğimizin ve beraberliğimizin önemini vurgulayan marşlarımızdan (İzmir Marşı, Gençlik Marşı ve Mehter marşları vb.) oluşan bir dağarcık hazırlanır. b) Marşlarımızın sözlerine ve ezgilerine dikkat edilerek seslendirilmeleri sağlanır. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili çalışmalar yapılır. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK 25-33. sayfalarda yer alan millî mücadele ve kahramanlıkları konu alan marşları anlamlarına uygun olarak öğrencilerin seslendirmelerini sağlayınız. “Türkiye’miz” ) | |||
MAYIS | 12-16 Mayıs | 2 | 5. ÜNİTE Müzik Kültürü | Ülkemizdeki Batı Müziği Yorumcuları | 12.D.4. Ülkemizdeki Batı müziği yorumcularına örnekler verir. | 19 Mayıs Atatürk'ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | Ülkemizdeki Batı müziği yorumcularından Leyla Gencer, Ayhan Baran, Suna Korad, Vedat Kosal gibi önemli sanatçılar sesli ve görüntülü kayıtlardan (konser, resim, afiş, fotoğraf, video, ses kaydı vb.) yararlanılarak tanıtılır. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK Öğrencilerin Türkiye’deki Batı müziği yorumcuları hakkında araştırma yaparak sınıf ortamında arkadaşlarıyla paylaşmalarını sağlayınız. ) | ||
MAYIS | 19-23 Mayıs | 2 | 5. ÜNİTE Müzik Kültürü | Müzik Türlerinden Örnekler | 12.A.3. Dinlediği müzikleri türlerine göre ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) Türk halk müziği ve Türk sanat müziği eserlerinden oluşan ses kayıtları dinletilerek bu müziklerin hangi türe ait olabileceği hakkında öğrencilerin fikir yürütmeleri sağlanır. b) İlerleyen üniteler ile ilgili olarak müzik arşivi güncellenir. c) Öğrencilerin müzik alanı ile ilgili edindikleri veya ürettikleri her türlü çalışmayı (eser ses kayıtları, nota yazıları vb.) sınıflandırıp çeşitli bilişim teknolojisi gereçlerinin (bilgisayar, çeşitli bellek birimleri vb.) desteğiyle gerek yazılı gerek sayısal (dijital) veri olarak müzik arşivlerini geliştirmeleri sağlanır. ç) İnternet ortamında müzik dinlerken siber güvenliğe ve etik kurallara dikkat edilmesi gerekliliği hatırlatılır. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK THM, TSM eserlerinden örnekler seçerek dinletiniz. Öğrencilere bu eserlerin hangi türe ait olduğunu sorunuz. Alınan cevaplar doğrultusunda eserler ile ilgili bilgilendirme yapınız. Aynı müzik alanına ilgisi olan öğrencilerin grup oluşturmalarını sağlayınız. İlgi alanlarına yönelik bir müzik arşivi oluşturmalarını, oluşturdukları arşivlerini sınıfta paylaşmalarını sağlayınız. Müzikle ilgili biriktirmiş oldukları her türlü eser, poster, nota yazıları ve ses kayıtlarını türlerine göre ayırıp bir müzik arşivi oluşturmalarını isteyiniz. 2. ETKİNLİK İnternet ortamında müzik dinlerken siber güvenliğin ve etik kuralların önemini açıklayınız. Bu çalışma sırasında yararlandığı İnternet sitelerinin isimlerini gerçeği saklamadan dürüstçe söylemelerini sağlayınız. Güvenliğin olmadığı durumlarda yaşanabilecek tehlikeler ve aksaklıklar ile ilgili kompozisyon yazmalarını isteyiniz. ) | 19 Mayıs Atatürk'ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı | ||
MAYIS | 26-30 Mayıs | 2 | 6. ÜNİTE Müzikte Yaratıcılık | Ses Ve Ritim Çalışmaları | 12.C.1. Kendi ritim kalıbını oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | Öğrenciden ritim cümlesi oluşturması istenir. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK Temel ritim kalıplarını hatırlatarak ritim kalıplarına farklı heceler bulmalarını isteyiniz. 2. ETKİNLİK Öğrencileri iki gruba ayırınız. Bir grup verilen ritmik alıştırmayı eliyle vururken diğer gruptan bu kalıba uygun bir ostinato bulmasını isteyiniz. 3-4-5. ETKİNLİK “Ha Buradan Aşağı” “Ata’m” “İzindeyiz” eserlerini öğretiniz. Daha sonra sınıfı üç gruba ayrınız. İlk grup söylerken ikinci ve üçüncü grupların vurmalı çalgılar ile ritim eşliği yapmasını sağlayınız. Öğrencilerden ritim eşliği yazmalarını ve yazılan eşlikler ile eseri seslendirmelerini isteyiniz. ) | İstanbul'un Fethi (29 Mayıs) | ||
HAZİRAN | 02-06 Haziran | 2 | 1. ÜNİTE Ses Ve Müzik | Marşlarımız | 12.A.2. Marşlarımızı anlamlarına uygun seslendirir. | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) Millî birliğimizin ve beraberliğimizin önemini vurgulayan marşlarımızdan (İzmir Marşı, Gençlik Marşı ve Mehter marşları vb.) oluşan bir dağarcık hazırlanır. b) Marşlarımızın sözlerine ve ezgilerine dikkat edilerek seslendirilmeleri sağlanır. 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı ile ilgili çalışmalar yapılır. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK 25-33. sayfalarda yer alan millî mücadele ve kahramanlıkları konu alan marşları anlamlarına uygun olarak öğrencilerin seslendirmelerini sağlayınız. “19 Mayıs”, “Karadeniz” ) | |||
HAZİRAN | 09-13 Haziran | 2 | 6. ÜNİTE Müzikte Yaratıcılık | Müzik ve Teknoloji | 12.C.3. Müzikle ilgili araştırma ve çalışmalarında bilişim teknolojilerinden yararlanır. 12.A.4. Müzik çalışmalarını sergiler | Anlatım, Soru-Cevap Aktif... | a) Öğrencilerin kendi müzik çalışmalarını (beste, düzenleme vb.), bilgisayarlı müzik kayıt teknolojilerini kullanarak kayıt altına almaları sağlanır. Örneğin öğrenciler bireysel olarak veya grup oluşturarak, eser ve çalışmalarını, nota yazım programları ile notaya alma: müzik ve ses düzenleme programları ile de kaydetme ve düzenleme etkinlikleri yaparlar. b) İnternet ortamında müzik dinlerken siber güvenliğe ve etik kurallara dikkat edilmesi gerekliliği hatırlatılır. (ETKİNLİKLER: 1. ETKİNLİK Öğrencilerin kendi müzik çalışmalarını bireysel olarak ya da grup oluşturarak bilgisayara yükledikleri nota yazım programlarını kullanarak kaydetmelerini sağlayınız. 2. ETKİNLİK Öğrencilerin dağarcıklarında ve müzik arşivlerinde yer alan müzik eserlerinden birini seçiniz. Seçilen eser üzerinde öğrencilerin bilgisayarlı kayıt teknolojilerini kullanarak düzenleme çalışmaları yapmalarını sağlayınız. 3. ETKİNLİK Öğrencilerin sayfa 106’da verilen “Kuş Uçuyor” adlı şarkıyı bilgisayara yükledikleri nota yazım programlarını kullanarak notaya almalarını ve kaydetmelerini sağlayınız. ) |
.......................................
Ders Öğretmeni
......................................
Ders Öğretmeni
......................................
Ders Öğretmeni
......................................
Ders Öğretmeni
..../..../2024
UYGUNDUR
......................................
Okul Müdürü